Gezamenlijke verklaring over rechtvaardiging

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Een paar dagen geleden heb ik op RD.nl gelezen dat de gereformeerde kerken een gezamenlijke verklaring met de Roomse kerk gaan ondertekenen over de rechtvaardiging, in navolging van de Luthersen die dat eerder al hebben gedaan. Mij is altijd voorgehouden dat de Roomse leer, ook op het gebied van de rechtvaardiging, vals is. Hoe zit dat?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Aangezien je het Reformatorisch Dagblad leest, kan ik je verwijzen naar wat dr. M. Klaassen erover schreef in het nummer van 5 juli (pag 2):

Het onderscheid van de rechtvaardiging en heiliging is onopgeefbaar.

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)