Toorn

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Aan ds. Tuinier. Een tijdje geleden vertelde ik dat ik bang ben dat Christus toornt tegen mij. Dat is verdiend. Kan het zo zijn dat Hij nu al zegt: “Ik heb je nooit gekend.” Of is dit een gevoel?

Antwoord

2 reacties
Ron60
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar ik kan je wel zeggen dat het inderdaad een gevoel is en dat de boze daarin een dikke vinger in de pap heeft.
De boze wil niets liever dan dat jij de moed verliest en probeert je van alles wijs te maken.
Christus zegt in Johannes 3 vers 17 heel andere woorden: Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. En inderdaad jij en ik hebben Zijn toorn verdiend maar deze toorn is op Jezus Christus gekomen opdat een ieder( ja dat staat er echt) iedereen die in Hem gelooft niet in het verderf zal komen maar eeuwig met Hem zal leven.
Sammie2016
Het is nu nog niet de tijd voor Jezus om het oordeel van zijn Vader over de goddeloze mensheid te brengen, dat gaat binnenkort zeker komen.
Joh 5:22 zegt hier over ...
"Want de Vader oordeelt volstrekt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon toevertrouwd,.."
en
Matt 24:30-31 ...
30 "En dan zal het teken van de Mensenzoon zichtbaar worden aan de lucht. Alle volken van de aarde zullen de Mensenzoon op de wolken zien komen in zijn stralende hemelse macht en majesteit. En ze zullen huilen van spijt. 31 Onder luid trompetgeschal zal Hij zijn engelen uitsturen. Ze zullen zijn ware discipelen verzamelen uit het noorden, oosten, zuiden en westen, van over de hele wereld."

Het is nu nog "de tijd van aanvaarding" van de ware God volgens ...
2Kor 6:1-2 ..
Met hem samenwerkend, verzoeken wij U ook dringend, de onverdiende goedheid (genade) van God niet te aanvaarden en dan het doel ervan te missen. 2 Want hij zegt: „In een tijd van aanvaarding heb ik U verhoord, en op een dag van redding ben ik U te hulp gekomen.” Ziet! Nu in het bijzonder is het de tijd van aanvaarding. Ziet! Nu is het de dag van redding.

fijn weekend.