Kleding van twee stoffen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Mag je volgens de Bijbel kleding aan dat is gemaakt van twee stoffen. Dus bijvoorbeeld een shirt dat is gemaakt van katoen, maar er zit ook een beetje een soort elastiek doorgeweven?

Antwoord

2 reacties
hvdijk66
Nee, dat mag niet. Alleen kleding van huiden is toegestaan. (Genesis 3 : 21)
3parels
Ceremoniële wetten hebben afgedaan! Ze zijn vervuld door het offer van Christus. Dat neemt niet weg dat bepaalde wetten echt wel goed zijn voor ons. Denk aan spijswetten: varkensvlees is bijvoorbeeld minder gezond dan rundvlees of kip. In dat opzicht kun je daar best nog wat mee doen, maar dan niet als wet maar als richtsnoer voor een gezond leven.
Paulus heeft nadrukkelijk bevolen dat de joodse gelovigen niets mochten opleggen aan de heidense gelovigen. Zo wilden destijds sommige joden de heidenen gaan besnijden.
Hierdoor geeft Paulus duidelijk aan waaraan de heidense gelovigen zich wel moeten houden, om wettisisme te voorkomen. Lees handelingen 15: 29 maar.
- verstikte dieren
- bloed in het vlees
- bloed drinken
- ontucht
- dieren die aan afgoden zijn geofferd.

Kortom: heel de ceremoniële wetten in het OT zijn voor de joden en die is ook nog eens vervuld in de komst van de Heere Jezus. Houdt je aan het bovenstaande: heb God lief boven alles en de naaste als jezelf.