Openbaringen over de toekomst

Ds. J.A. Mol / 4 reacties

Vraag

Kan je als mensenkind openbaringen krijgen over wat er in de toekomst gebeuren gaat met andere mensen?

Antwoord

Beste vriend(in),

God kan alles wat Hij wil. Dus als Hij aan jou een openbaring wilt geven over iemand anders dan zou Hij dat kunnen doen. Maar wil Hij dat ook? Waarom zou Hij dat doen? Bij alle dingen moeten we bedenken dat God nooit tegen Zijn eigen Woord ingaat. Als iets niet in overeenstemming is met de Bijbel, dan komt het niet van God. Houd daar aan vast.

Waarom zou je openbaringen willen krijgen over andere mensen? Of denk je die gehad te hebben? Voor ons allen geldt: blijf bij het Woord van de Heere. En zoek geen dingen daarbuiten. Vanuit het Woord weten we precies wat er gebeurt met een ieder van ons: de rechtvaardige komt Thuis, maar de weg van de goddeloze zal vergaan. Zoek de dingen van boven.

Met hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol

4 reacties
Appelsap
Hoe denkt meneer Mol over Joël 2:28?

'We moeten allen bij het Woord van de Heer blijven. Zoek geen dingen daarbuiten'..

Zeker, maar de Geest dan?
cees0102
@ appelsap,
Ik ben ds Mol niet, maar het antwoord moet zijn dat Woord en Geest onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn.
Sammie2016
Beste mensen,

Joël 2:28 vond zijn vervulling in de 1ste eeuw, in Handelingen hoofdstuk 2 staat het verslag.
Tijdens het Pinksterfeest stortte God zijn heilige geest uit op zo'n 120 discipelen van Jezus en zij konden daardoor in verschillende talen spreken tot de gasten die uit alle delen van de toenmalige wereld naar Jeruzalem waren gereisd om het Pinksterfeest te vieren.
De apostel Petrus paste wat er toen gebeurde toe op de profetie uit Joël.

Volgens de apostel Paulus zouden echter deze wonderen niet meer door God worden gebruikt om Zijn wil kenbaar te maken, lees 1Kor. 13:8-10.
Nu gebruikt God zijn Woord de Bijbel en zijn heilige geest om mensen te leiden, hij schrijft zo, mensen die zich openstellen voor God, zijn wetten in hun hart!

Hoe kunnen we toch profeteren? Als we getuigenis afleggen van de zoon van God .....
Openb. 19:10 Aanbid God; want het is het getuigenis afleggen omtrent Jezus dat tot profeteren* inspireert.”
dorpeling
Jazeker kan dat, had ik ook. Weet je wat mijn openbaring was?

'Bereidt uw huis, want gij zult sterven en niet leven.'

En dat geldt niet alleen anderen, maar ook mij. Laten we ons daar maar mee bezig houden.