Gevoelens gekregen voor collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van halverwege de twintig. Ik ben moeder. Ik ben getrouwd met mijn jeugdliefde en ik hou van hem. Ik heb sinds kort een nieuwe baan waarbij ik af en toe samen werk met een man. Ik heb eigenlijk nooit  mannelijke vrienden gehad, ik ga vooral om met vrouwen. We hebben wel een gemixte vriendengroep, maar ook daarin trek ik meer naar de dames. Nu heb ik gevoelens gekregen voor deze collega. Ik geloof niet dat ik echt verliefd ben. Maar wat ik dan wel voel?... Ik denk dat ik het spannend vind omdat ik -naast mijn man- weinig tot geen contact heb met mannen. Ik heb veel fantasie (altijd al gehad) en ik ben vaak aan het dagdromen. Tegenwoordig komt die collega daar ook wel eens in voor. Is dat verkeerd? Ik denk niet dat er ooit echt iets zou gebeuren tussen ons. Hij kent mijn man (ze sporten samen) en is daarbij ook erg verlegen. Ik ook trouwens - maar niet in mijn fantasieën. Die gaan ook (regelmatig) over seks. Ik hou heel veel van mijn man, maar ik heb meer behoefte aan intimiteit dan mijn man. Dat kost best wat frustratie, hoewel we hier wel over kunnen praten. Ben ik verkeerd bezig met mijn fantasieën en dagdromen als ik er verder niks mee doe...?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De vraag stellen is haar beantwoorden, toch? Wat is de zin van dagdromen en seksueel getinte fantasieën als je er niets mee doet: nu niet, denk ik dan. Maar later? De kat op het spek binden is géén goede zaak. Nooit geweest ook. Stop er dus mee en laat een werkrelatie simpelweg een werkrelatie blijven. Met de nodige afstand. Zoek desnoods ander werk als je hem niet kunt ontlopen, maar laat je fantasie niet met jóú op de loop gaan. Je hébt een lieve man en de relatie met hém mag ánders zijn, ook al is die niet volmaakt.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

collega'sverliefdheid
5 reacties
Mona
"Ben ik verkeerd bezig met mijn fantasieën en dagdromen als ik er verder niks mee doe...?"

Is het verkeerd als ik in mijn gedachten speel met het idee dat ik iemand ga vermoorden?

Waar zijn je gedachten op gericht? Op God? Op je huwelijk met je man waarvan je zoveel houdt?
Breng je gedachten en dromen onder de heerschappij van de Heere Jezus.
Bewust gekoesterde foute gedachten zijn zondig, en het terrein van de satan.
Belijdt je fantasieën maar aan Hem, er is vergeving voor. Breng ze bewust een halt toe. Hij wil je er bij helpen.
En geniet vooral van de man waarvan je houdt!
Laat je niet verleiden door het feit dat je je gefrustreerd voelt omdat dat hij andere behoeftes heeft dan jij. Dat kan zeker moeilijk zijn, daar wil ik niets vanaf doen, maar dat is geen excuus om je verkeerde gedachtes te koesteren.
hansa
Gevoelens gekregen voor collega.

Ik las alleen de kop van deze vraag. Verder niet. En het schoot meteen door m’n hoofd: asjeblieft, ik hoop dat mevrouw Rots deze vraag beantwoordt.
En ja hoor, toen ik verder scrolde kwam haar naam tevoorschijn. Met haar bekende nuchterheid heeft ze ook op deze vraag gereageerd. Wat zijn de antwoorden op dit soort vragen toch logisch. Maar gelukkig is refoweb er, dan kan je van een deskundige horen wat je zelf eigenlijk ook al wist.. Toch?
Jente41
Nu lijkt het allemaal leuk en spannend. Maar laat je verstand je gevoel regeren en breng ze inderdaad onder de heerschappij van Jezus. Doe je wapenrusting (gebed) aan voordat je aan het werk gaat. En mochten de gevoelens van verliefdheid blijven voor deze persoon ga dan ander werk zoeken. En vertel ook aan je partner dat je deze gevoelens hebt en ertegen moet vechten. Openheid voor alles. Dit zal je ook van daden weerhouden. Gode bevolen!
arendine
Stop met het praten over persoonlijie dingen met deze collega. Vertel je man dat er dingen niet helemaal goed gaan en dat je dat samen met hem wilt oplossen. Vertel eerlijk dat er voor een ander gevoelens zijjn die je weer voor je man zou willen hebben en breng samen (echt samen, zoek een oppas) tijd door. Waarschijnlijk zie je je collega vaker dan je man en zonder dat je de hele dag over legoblokjes struikelt.

Door er met je man over te praten verdwijnt de magie van in het geheim dagdromen en fantaseren. Als je merkt dat je toch dagdroomt, geef jezelf bewust iets anders om over te denken. Zoek ander werk als je merkt dat het gevoel voor de ander niet minder wordt.
drj
Helemaal met de bovenstaande antwoorden eens. Als je intimiteit mist in je huwelijk los het dan daar op en richt al je gedachten op je man. Is er een reden dat je man niet zo vaak wil? Is zijn behoefte niet zo groot of wordt die door andere zaken gestild? Wat doet hij verder in zijn vrije tijd? Hebben jullie genoeg leuke dingen samen, alleen?

.