Ariana Grande

G. Slurink / Geen reacties

Vraag

Kunnen jongens Ariana Grande fans zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik las dat Ariana Grande vooral veel meisjes als fan heeft. Misschien vroeg je je daarom af of Ariana Grande eigenlijk meer iets voor meisjes is en of het gek is dat je als jongen haar muziek leuk vindt? Persoonlijk zie ik er op zichzelf geen probleem in om als jongen de muziek of zang van een meisje dat vooral populair is bij meisjes ook leuk te vinden. Maar een beetje andere vraag is of je wel fan zou moeten zijn van iemand als Ariana Grande en deze muziek. Ik weet niet waarom je dat graag wilt, maar ik wil je iets meegeven om over na te denken, iets dat geldt voor zowel jongens als meisjes.

Ik geloof dat er een God is. Misschien geloof jij dat ook wel. Deze God heeft ons gemaakt. Hij wil onze God zijn en voor ons zorgen. Maar toen de eerste mensen, Adam en Eva, in het paradijs besloten te luisteren naar de leugens van de satan en niet naar God, kwam er scheiding tussen God en de mens.

God had gezegd dat Adam en Eva niet van boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Als ze dat wel zouden doen zouden ze zeker sterven. Maar de satan kwam en zei dat dat niet waar was en dat ze juist zoals God zouden zijn als ze ervan zouden eten. Toen keken ze nog eens naar de boom en vonden die er toch wel heel aantrekkelijk uitzien. Ze besloten niet te luisteren naar God maar naar de satan en aten ervan. Maar het bracht niet wat ze ervan hadden gehoopt. Het bracht datgene waarvoor God hen al had gewaarschuwd. Ze moesten het paradijs uit en de dood ging heersen in de wereld.

Voor God was dat niet het einde. Hij had kunnen zeggen: jullie willen niet luisteren? Draag dan zelf maar de gevolgen! Maar dat deed Hij niet. God wilde de wereld weer met Zichzelf verzoenen en de mensen een nieuw leven geven, een leven met Hem. Er was een offer nodig voor de verzoening als betaling van de schuld. God zorgde daar zelf voor: Zijn eigen Zoon. De Heere Jezus kwam in de wereld om te zoeken wat verloren is, jou en mij. Drie jaar lang predikte Jezus Zijn boodschap en toen liet Hij zich gevangen nemen en kruisigen op Golgotha om het offer te brengen dat nodig was om ons te redden.

Wat Hij ons vraagt is bekering en geloof in Hem, naar Hem te luisteren, Hem te vertrouwen en Hem te volgen. Dan ontvangen we een nieuw leven door Hem. Geloof in de Heere Jezus is de enige weg tot verzoening met God. Niets of niemand anders kan ons terugbrengen. “Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem”, zegt de Bijbel.

De boodschap die popsterren als Ariana Grande en anderen brengen met hun muziek en alles waar ze voor staan is echter een andere boodschap. Het is een boodschap van: “Doe wat je fijn vind en je gevoel je ingeeft. Denk niet na over de gevolgen.” En uit hun daden blijkt dat ze niet willen doen wat de Heere Jezus heeft gezegd, Hem niet willen volgen en dus niet in Hem geloven.

Waar je mee omgaat wordt je door besmet. Voor jou daarom ook de keuze: naar wie wil jij luisteren? Toen ik jong was koos ik voor de popmuziek. De foute keuze. Was ik maar eerder naar de Heere Jezus gegaan. Maar ik wilde niet. Ik dacht dat ik iets zou verliezen en zag niet dat ik juist alles zou winnen. Ik moest uitvinden dat de popmuziek ons alleen maar leugens voorhoudt en uiteindelijk zonder waarde is. Het is als vasthouden aan een strohalm. Maar de Heere Jezus daarentegen is een rots waarop je stevig staat. Wie Zijn woorden hoort en doet kan de ergste storm doorstaan.

Wie is de Heere Jezus voor jou? Wil je Hem (beter) leren kennen of ga liever achter de (pop)muziek van de wereld aan?

Ik hoop dat dit antwoord je helpt.

Een hartelijke groet,
Gerard Slurink

G. Slurink

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Reformatorisch
  • Woon/standplaats:
    Lahti, Finland
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    *Voormalig popmuzikant

Tags in dit artikel:

popmuziek