Producten voor goede huid

drs. P. C. Hildering / 4 reacties

Vraag

Ik ben een 31-jarige man die er graag netjes verzorgd uitziet. In het verleden heb ik wel eens gezichtsproducten van het merk Clinique gebruikt, maar mijn huid werd daar niet mooier van, eerder minder. Ik heb destijds in een goede zaak advies gekregen en de producten waren niet goedkoop. Mijn huis is normaal, hier en daar iets droog en soms heb ik wel eens een kleine oneffenheid. Sinds kort ben ik gestart met een face wash (neutraal) van Nivea en vochtinbrengende cremé. Bijna iedere man van mijn leeftijd in mijn omgeving gebruikt deze producten en als ik het moet geloven is het essentieel om een goede huid te behouden. Nu hoop ik dat een deskundige mij kan aangeven of het voor het behoud van een goede huid noodzakelijk is om deze producten te gebruiken. In de winkel is het advies toch vooral vanuit een commerciële gedachte. Zo ja, kan er dan ook een advies worden gegeven wat en hoe ik dat het beste iets kan gebruiken.

Antwoord

Uit de vraag blijkt dat je zorgvuldig met je huid wilt omgaan en daarbij wat twijfelt over de producten die je gebruikt. Mijn advies is om te rade te gaan bij een medisch schoonheidsspecialist.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

huid
4 reacties
Lecram
Als ik een tip mag geven: ga motorrijden!
Omega
@Lecram Waarvan acte!
aaapje
ik ken geen enkele man in mijn omgeving die fash wash gebruikt...

water en zeep
AHHK76
Ik ken ook geen enkele man die deze dingen doet met zijn huid.
Wel een keer handen of gezicht of lippen insmeren, als iemand echt last heeft van droogheid, maar verder niet. Zo doe ik het als vrouw ook. Volgens mij is het ook niet nodig, zolang je nergens last van hebt. Ik denk eerder aan verkooppraatjes dan aan een noodzakelijkheid.