Problemen bij Bijbelschool

Ds. W. Arkeraats / Geen reacties

Vraag

Sinds een poosje loop ik hiermee rond. Ik woon in een huis waar ook een Bijbelschool is. De sfeer is nu alleen heel erg anders geworden. Om me heen worden mensen uit hun kamer gezet. Ik weet niet precies waarom, maar het heeft te maken met het feit dat ze andere plannen hebben voor volgend jaar volgens mij. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben een beetje bang dat ik ook zomaar uit mijn kamer moet! Mensen om me heen worden gewoon uit hun kamer gezet zonder dat er gevraagd wordt of ze een plek hebben om naartoe te gaan. Ik vraag me steeds meer af hoe christenen zulke keuzes kunnen maken en zo met andere christenen om kunnen gaan. Ik krijg het gevoel dat de nieuwe plannen veel belangrijker zijn dan de mensen... Ik zou hierover wel willen praten met de mensen die dit beslissen, maar ik durf het eigenlijk niet zo goed. Hoe moet ik hiermee omgaan?

Antwoord

Beste vriend,

Helaas kan ik je geen afdoend antwoord geven op je vraag. De situatie die je beschrijft is mij uiteraard geheel onbekend. Ik begrijp dat je een gevoel van onzekerheid hebt en misschien je kamer moet verlaten. Je veronderstelt  dat dit met bepaalde plannen voor de toekomst te maken heeft, maar je weet het niet zeker. Veel dingen noem je als een veronderstelling; kennelijk ben je er niet zeker van. Het zou dus ook wel anders kunnen zijn.

Je vraagt je af hoe christenen met andere christenen kunnen omgaan. Daar kan en wil ik geen oordeel over uitspreken, omdat ik de mensen die leiding aan het tehuis geven niet ken en zij ook niet in de gelegenheid zijn hun visie te geven op wat er speelt.

Ik kan me goed indenken  dat het voor jou een moeilijke situatie is. Toch kan ik je geen ander advies geven dan om toch met de mensen in gesprek te gaan en hen te vragen waarom zij het bewuste beleid voeren.

Van harte wens ik je daarbij veel sterkte en wijsheid toe.

Een hartelijke groet,
Ds. W. Arkeraats

Lees meer artikelen over:

bijbelschool