Vriendin wil overstappen naar islam

Ds. R. W. van Mourik / 4 reacties

Vraag

Een vriendin van mij staat op het punt om te trouwen met een moslim. Ze is christelijk opgevoed, tijdje naar de kerk gegaan, maar gaat steeds minder. Ik maak me hier grote zorgen over. Niet omdat ik mezelf beter voel dan haar, dat verre van, maar wel omdat zij ook een ziel bezit en een Borg nodig heeft! Verschillende keren heb ik met haar gepraat, in alle tekorten, over het kennen van de Heere Jezus en wie de Heere Jezus voor ons wil zijn en wat Hij van ons vraagt.

De zorgen die ik heb over haar heeft vooral te maken met het feit dat ze mij het idee geeft dat ze over wil stappen naar de islam. Dat idee vind ik gewoon verschrikkelijk. Christus is het immers zo waard om gediend en geprezen te worden! Geen liefde is groter en dieper dan Zijn liefde voor ons. Heel graag zou ook nog met haar eens willen praten vanuit de liefde en bewogenheid van m'n hart over de rijke liefde en genade van de Heere Jezus voor ons arme, zondige mensen. Wat een heerlijke toekomst zal dat Zijn om Hem te kennen als onze persoonlijke Zaligmaker. Ik weet dat ik haar niet kan bekeren, maar wel dat ik haar mag wijzen op die Zaligmaker! Heeft u handvatten die ik kan gebruiken om met haar in gesprek te gaan? Bedankt voor het meedenken, een jonge vrouw.

Antwoord

Je zorg is terecht. Drie adviezen zou ik je willen geven:

1. Probeer met je vriendin in gesprek te komen over dat wat je bezig houdt. Als het een goede vriendin is, wil ze dat gesprek met je aangaan. Verwacht niet direct verandering, maar wees wel eerlijk. Wellicht dat er nog meer gesprekken mogen volgen.

2. Zoek contact met de organisatie Evangelie & Moslim om informatie te ontvangen hoe je met deze materie om moet gaan. Zij zullen vast weleens te maken hebben gehad met zo'n situatie en kunnen je wellicht praktische handvatten geven.

3. Naast bovenstaande adviezen, zou ik je graag willen adviseren om vooral voor je vriendin, maar ook voor haar vriend natuurlijk, te bidden. De meest krachtige handen, zijn gevouwen handen. God wil wonderen doen op het gebed.

Zomaar wat pastorale adviezen waar je misschien wat aan mag hebben. Leef dichtbij je Heiland en zo ook dichtbij je vriendin!

Ds. R. W. van Mourik, Elburg

Tags in dit artikel:

islamvriendschap
4 reacties
hilbrand1988
misschien dat dit filmpje, haar op andere gedachten kan brengen.
het gaat over hoe mohammed vermoord is. bizar!!!!!!!!! en het is een duidelijk bewijs
dat hij een valse profeet is.

https://www.youtube.com/watch?v=6st_tFj6ouM
Lecram
Misschien heb je ook hier iets aan:
http://deovolentenl.nl
Dominique
Beste jonge vrouw,

Zelf ben ik 3 jaar geleden bekeerd geweest tot de Islam. Ik ben 2 maanden praktiserend moslim (moslima) geweest. Na twee maanden mocht ik Jezus leren kennen en ben ik Christen geworden. Ik heb Jezus leren kennen door enkele teksten uit de Islam (Koran en Hadith) die niet overeen kwamen met de Bijbel. Deze teksten overtuigden mij dat de Islam niet de juiste weg is naar God!

Ik wil jou en je vriendin graag helpen met de kennis die ik heb opgedaan.

Ik weet niet zo goed hoe dat hier werkt, ik geloof dat je mijn email adres bij de redactie kunt opvragen. Bij deze heb je mijn toestemming hier voor! En je mag mij altijd een mail sturen.

Anders kun je hier onder reageren, dan zoeken we een andere oplossing.

Liefs en sterkte!
abcd
10 tegen 1 dat ze niet de moeite heeft genomen om de moslim bronnen door te lezen over wat islam werkelijk inhoudt(begrijpelijk), en zich een hoop heeft laten vertellen door haar vriend en andere westerse moslims.
Het is echter oerstom om je alleen op basis daarvan tot een religie te bekeren.

Ik kan jou en je vriendin het youtube kanaal Acts17Apologetics aanraden.
Heel veel stuff over de islam, en ook heel veel debatten zodat je het verhaal van twee kanten kan horen.
(van hetzelfde filmpje als hilbrand1988 poste. Vaak grappig sarcastisch, in het verleden wel eens aanstootgevend grof. Maar toont in ieder geval de info uit de moslimbronnen zelf.)

Gods zegen aan jullie beide!