Verliefd op jongere jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een meisje van 14 jaar en ben verliefd op een jongen van 12. Hij gaat naar de eerste en ik naar de derde. Kan dit?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste 14-jarige,

Ja, hoor, je kunt best verliefd zijn op een jongen van twaalf.  Het zal vast wel een mooie, lieve jongen zijn, toch? Maar... ja, er zit ook een ‘maar’ aan. Want waarschijnlijk is jouw vraag of er ‘verkering’ uit kan groeien. En dáár zou ik nog maar eens heel goed over nadenken als ik jou was. Jij bent al verder op school, hebt meer geleerd en je bent eerder volwassen. Hij is nog maar net begonnen aan het middelbaar onderwijs en zal zéker nog veranderen. Net als jijzelf trouwens, want groeien ís veranderen. Ook jij bent nog niet volwassen, hoor!

Hij is wel erg jong om verkering te hebben, toch? Dat vind je denk ik zelf ook wel, anders stelde je deze vraag niet! Denk je eens in, dat het nog heeeeeeeel lang duurt voordat je zelfs maar aan trouwen kunt gaan dénken. Beste meid, geniet gerust van de verliefdheid, maar claim deze jongen niet! Als je over een aantal jaren nóg verliefd op hem bent, kun je het hem een keer vertellen. En dan zie je vanzelf wel of jullie een relatie kunnen krijgen.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschilverliefdheid
1 reactie
AHHK76
Over het algemeen komt een meisje eerder in de puberteit dan de jongen en is ze dus ook eerder volwassen.
Dus eigenlijk is het leeftijdverschil tussen jullie groter, dan 2 jaar en dus minstens het dubbele.
Daarbij wat Mevr. Rots zegt, je ontwikkelt nog volop ontwikkeling en bent nog heel erg jong en mag nog lang niet trouwen. Geniet van school, familie, vriendinnen en bovenal zoek God! Een relatie is nu nog niet verstandig. De meeste mensen zijn wel een paar keer verliefd voordat ze aan een relatie beginnen hoor...