God op aarde en in hemel

Ds. B. J. van de Kamp / 2 reacties

Vraag

Gisteren kwam ineens deze vraag bij me op: God was op de aarde (zie het scheppingsverhaal), maar wanneer is de God de Vader naar de hemel gegaan?

Antwoord

Beste vraagsteller of vraagstelster,

Hemel en aarde zijn ruimteaanduidingen die voor ons gelden. God is de alom tegenwoordige God. Om voor ons begrijpbaar te zijn spreekt Hij in deze termen. Omdat God eeuwig is valt er geen antwoord te geven op de vraag wanneer Hij naar de hemel is gegaan. Hij was daar al van eeuwigheid.

Naar ik hoop heb ik je vraag voldoende beantwoord.

Hartelijke groet,
Ds. B. J. van de Kamp

2 reacties
Duuk
God is zelfs ín ons, als we wedergeboren zijn.

1 Kor. 6:19 Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt ontvangen, en dat u niet van uzelf bent?

2 Petrus 1:4 Daardoor heeft Hij ons de grootste en kostbare beloften geschonken, opdat u daardoor deel zou krijgen aan de Goddelijke natuur, nadat u het verderf, dat er door de begeerte in de wereld is, ontvlucht bent.
Inge
Bedankt voor het antwoord.
Duidelijk niet op alles is een exact antwoord. Geloof is geloven.

En Duuk ook bedankt voor je reactie. Wedergeboorte ja God is in en om je heen.

Gods zegen beide
Inge