Korte broek in de kerk

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Is het geoorloofd om in een korte broek naar de kerk te gaan?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik weet niet of deze vraag door een meisje of jongen gesteld is. In het eerste geval is duidelijk dat we als meisje niet in een korte broek of korte rok naar de kerk gaan. In het tweede geval zou ik zeggen, ook dan past ons als jongens niet in een korte broek in de kerk aanwezig te zijn. Het is Gods huis waar we zijn en daar past dat wij ons aankleden op een wijze waarin wij beseffen dat we voor Gods aangezicht verschijnen. Hoeveel zorg moesten de kinderen Israels besteden aan hun kleding wanneer zij opgingen naar het huis Gods?! Zouden wij in een korte broek op visite gaan bij onze koning? Nee toch? Hoeveel te meer als het gaat om de Koning der koningen.

Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

kleding