Hersteld Hervormde Kerk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik kreeg onlangs de vraag waarom ik niet gewoon hervormd ben. Ik wist eigenlijk niet goed wat ik daarop moest antwoorden. Onze gemeente is in z'n geheel overgegaan naar de Hersteld Hervormde Kerk zei ik. Dus deze kerk is gezond?, kreeg ik als vraag. Toen wist ik het even niet, want ik realiseerde me toen dat ook deze kerk ziek is en dat vertelde ik ook. Maar waarom heet het dan "Hersteld" vroeg hij. De persoon was niet zo bekend in kerkelijk Nederland en ik kon me er niet vanaf maken met het homohuwelijk, ritmisch zingen en HSV. Ik viel stil en ik ben hierover gaan nadenken, maar ik kom er niet uit. Waarom "Hersteld"?

Antwoord

Zie voor alle vragen over de Hersteld Hervormde Kerk de tag 'hersteld hervormde kerk (hhk)'.