Spannend om af te spreken

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraagje. Een jongen uit de vierde (16 jaar) vindt mij leuk en ik zit in de tweede (14 jaar). Ik denk dat ik hem ook leuk vind, maar vind het heel spannend om af te spreken. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste jongedame,

Ja, spannend is het zeker als een leuke jongen jou aardig vindt! Ik ga er vanuit dat je een 14-jarig méísje bent, hoewel dat natuurlijk niet helemaal vanzelfsprekend is.

Op jouw vraag over een afspraakje kan ik weinig zeggen, want ‘je leuk vinden’ betekent nog niet dat er ook een afspraakje ís, toch? Hoe weet je dat hij jou leuk vindt? Heb je al eens met hem gepraat?

Nog een aanname van mijn kant: ís het wel zo, dat hij een afspraak maakt? Of denk je het alleen maar? Wil je zélf iets gaan afspreken? De reactie op een afspraak hangt van het voorstel af, denk ik: samen een wandeling maken bijvoorbeeld is iets anders dan een avondje uit.

Als ik jou was zou ik eerst maar rustig afwachten, wat en wanneer hij aan jou iets gaat vragen of voorstellen. Maar denk wél ondertussen alvast goed na, wat je vooral níét zou willen. Dat mag je namelijk ook gewoon zéggen, als het te pas komt!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid