Verliefd op getrouwde vrouwelijke collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Al een poos heb ik een goed contact met een getrouwde vrouwelijke collega. Ik ben echter van lieverlee verliefd op haar geworden, voor zover ik weet, weet zij dat verder niet, maar we hebben wel een hele goede band. Sinds nog niet zo heel lang weet ik ook dat ik de Heere Jezus wil dienen en dat een relatie/verhouding met haar absoluut tot de onmogelijkheden behoort. Ik vecht er ook tegen en breng het in gebed, probeer het uit m'n hoofd te zetten, maar steeds als ik haar gezien heb vliegt daarna de paniek weer naar m'n keel omdat ik in gedachten dan gezondigd heb. Ik vraag me dan wel af hoe dat in de toekomst moet en denk sinds kort wel eens aan ontslag nemen. Ik wil heel graag een vriendin/vrouw om samen de Heere mee te dienen en bovenstaande situatie kan gewoon niet. Misschien is bovenstaande een clichévraag, maar ik zou toch graag een reactie/advies ontvangen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ook clichévragen zijn vragen, toch? Een clichéantwoord dan? Simpel, maar waar: wat niet kan, dat kan niet.

Vechten is één ding. Een goed ding, vooral als het tegen iets onmogelijks is. Zelfs als het moeilijk om is te ‘winnen’. En dat is het dan ook meestal wanneer het vechten tegen uzelf is. Neem eenvoudigweg een rátioneel besluit en sta het u zelf niet toe om gedachten te hebben die gevoelens oproepen. Ook dat is een strijd, maar oefening baart kunst!

Let wel, ik zeg niet dat u uw gevoelens moet verdringen. Ik zeg, dat u een verstandelijk wilsbesluit moet nemen. Want heel duidelijk zegt u zélf: déze vrouw is het niet. Omdát zij getrouwd ís en daarmee een ander toebehoort.

Iets ánders is het feit dat u graag een vrouw/vriendin wilt leren kennen om -zoals u zegt- samen de Heere mee te dienen. Prima. Natuurlijk. Dat zou een andere, lieve vrouw moeten gaan worden, want déze vrouwelijke collega is dat niet. Zo ‘simpel’ ligt de situatie, toch? Op zoek dus naar een andere aardige dame, of desnoods eerst van werkkring veranderen.

Tenslotte: tja, als een andere baan zoeken de enige mogelijkheid is om haar uit uw gedachten te zetten... wat let u om te gaan solliciteren?

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

collega'sverliefdheid
2 reacties
AHHK76
Je worstelt hier alleen mee, denk ik?! Misschien kun je iemand anders in vertrouwen nemen en het aan die persoon vertellen?! Als je daardoor iemand hebt, die het begrijpt, met je meeleeft, meestrijdt en meebidt...?!
Dat kan heel goed helpen om dit te doorbreken! Dat gun ik je!
(Mattheüs 18: 19-20)
Blijf er niet alleen mee zitten, je kunt je ervoor schamen, dat is heel begrijpelijk. Maar jouw gevoelens zijn niet raar, ze niet wenselijk, maar wel menselijk!
Ellenoor
Vraagsteller, mooi om te lezen dat je ertegen wilt vechten! Sterkte!
En ik wens je toe dat je een lieve vrouw zult vinden met wie je samen de Heere kunt dienen. Dat is een oneindig veel mooiere basis dan een onmogelijke liefde die heel veel brokken geeft. Dat weet je zelf natuurlijk ook, maar het helpt misschien om dat jezelf voor te houden, in plaats van (bijvoorbeeld) te fantaseren hoe leuk je samen een gezin zou kunnen stichten en hoe gezellig jullie het samen zouden hebben.