Pijn in mijn knie

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Enige tijd geleden heb ik met stofzuigen een pijnscheut in mijn knie gehad. Ik bukte om onder het bed te zuigen en toen ging het mis in mijn knie. Ik bleef een poosje in die houding zitten tot de pijn wegtrok. Daarna ben ik voorzichtig opgestaan. Het leek over. Echter heb ik sindsdien toch telkens met bukken en knielen achter in mijn knieholte een pijnlijk gevoel en een soort van stijve spieren daar. Ik verga echt niet van de pijn ofzo, dat zeker niet, maar ik voel het wel en soms knakt er ook iets. Verder loop ik als een kieviet hoor, dus ernstig lijkt het me ook niet. Kan ik dit gewoon zo laten of is het toch noodzakelijk om er naar te laten kijken?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Je vraagt je af of het noodzakelijk is om naar de knie te kijken. Met dit klachtenpatroon is dat, mijns inziens, niet noodzakelijk. Het kan dus in principe geen kwaad als je hiermee door blijft lopen. Als je er last van blijft houden of als je beter wilt weten wat er aan de hand is kun je het best een fysiotherapeut raadplegen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

pijn