Kinderbijbels

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

1) Ik ben een jonge moeder met een CGK-achtergrond. Welke kinderbijbel raadt u aan voor mijn kinderen van bijna twee en nog net geen vier jaar oud? Er is zoveel keus, maar ik zoek iets eenvoudigs maar toch betrouwbaar (en begrijpelijk).

2) Wat is het precieze verschil tussen de "Kijkbijbel" en "De Grote Kees de Kort"-kinderbijbel?

Antwoord

1) Zie voor diverse antwoorden de tag 'Kinderbijbel'.

2) Dat kun je beter navragen bij uitgever Jongbloed.

6 reacties
chrissie
De peuterbijbel van juliet David....uitgeverij ark media is erg eenvoudig korte tekst en veel plaatjes vanaf een jaar of 2 voor die van 4 kan die ook nog wel even, kijk en luister is vanaf 4 ook erg leuk, en mooie platen is voor kinderen ook aantrekkelijk succes ermee
Svw
Ja wij hebben ook kijk en luister van Laura zwoferink. Deel 1 dat is de makkelijkste. Leuke platen erin, begrijpelijke verhalen, mijn kinderen van 3,5 en bijna 2 vinden deze erg leuk.
Omega
Zwoferink inderdaad zeer aanbevolen!
Mamarie
Wij hebben kinderen in de leeftijd van 1 tot 5,
Lees sinds een half jaar de kinderbijbel van Anne de Vries.
Vind deze kinderbijbel een ontzettend waardevolle toevoeging.
Er staan veel letterlijke bijbel teksten in en is goed te volgen en er worden mooie lijnen getrokken van oud naar nieuwe testament.
Sophie0000
Gisette van dalen heeft onlangs een nieuwe kinderbijbel geschreven.

http://www.hertog.nl/artikel/9789033127489/Bijbelse-verhalen-voor-kinderen/
Autumn
Wij lezen 'De Bijbel voor kleine schatjes' voor aan onze twee kinderen. Mooie platen en een goede, betrouwbare en eenvoudige tekst. Echt een aanrader!

https://www.gideonboeken.nl/bijbel-voor-kleine-schatjes

Verder zijn wij ook erg blij met de Prentenbijbel van Marijke ten Cate en de Samenleesbijbel (van Jongbloed).