Niet naar de kerk maar wel gelovig

Ds. A.K. Wallet / Geen reacties

Vraag

Ik geloof in God, maar ik heb veel te veel zonden. Ik ga zondags niet naar de kerk, maar ik bid wel naar God en mijn gedachten zijn altijd bij Hem. Maar ik ben bang dat ik niet in de hemel kom omdat God misschien denkt dat ik niet echt in Hem geloof omdat ik niet naar de kerk ga enzo. Ik geloof diep in mijn hart in Hem en ik denk altijd aan Hem en mijn geloof. Heeft u tips? Ik kom de Tien Geboden ook nooit echt na. Ik doe altijd wel iets fout wat in die Tien Geboden staat.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vrager,

Bedankt voor je mail. Je kernvraag gaat over het geloof. Je gelooft wel in God, maar is het wel echt? Wanneer geloof je echt? Geloof is vertrouwen op God. Vertrouwen dat Hij al je zonden , hoeveel het ook zij, genadig wil vergeven. IK denk dat je nooit kunt zeggen: ik heb weinig zonden. Wie het meest de Heere liefheeft, zal het meest zijn zonden zien en er last van hebben. Het is het werk van de Heilige Geest om door het lezen van het Woord je te laten zien wie je echt bent. Je bent zondig en dat doet je pijn. Hoe meer we last hebben van de zonden, hoe minder we er doen. Het blijft een strijd die ons leven lang duurt. Heel ons leven blijven we last houden van de zonden. Daarom verlangen Gods kinderen ook wel eens naar de hemel om van de zonden verlost te zijn.

Je schrijft : ik geloof in God. Hij is de Schepper van alles ook van jouw leven. Als we daarover nadenken dan wordt Hij heel belangrijk voor ons. Maar denk er ook over na: wat is het doel van Hem met je leven? Het is om Hem te dienen en lief te hebben .Maar hoe moet dat? Veel zonden zeg je. Maar kun je naar  de hemel met al die zonden?

Er is maar één adres en dat is de Heere Jezus, de Zoon van God.  Hij is gekomen om voor de zonden te lijden aan het kruis. Alleen als je op de Heere Jezus mag zien en bidden: Heere Jezus wilt U ook mijn Zaligmaker, mijn Redder zijn, zullen al je zonden vergeven worden. Je hebt Jezus nodig tot verzoener van al je zonden.

En  dan schrijf je dat je wel bidt. Dat is goed, we kunnen het nooit teveel doen. Maar lees je ook in de Bijbel? Want echt bidden is antwoord geven aan de Heere. Dat is een twee-eenheid zeg maar. Anders loop je het gevaar dat je alleen maar vragen aan God hebt, die neerkomen op jouw omstandigheden. Maar de Bijbel geeft ons onderwijs in Wie God is en wat Hij van ons vraagt en wat Hij geven wil. Op die manier wordt je bidden anders en zul je sterker worden in je geloof.

Nog één ding. Je gaat niet naar de kerk. Ik neem aan dat je eerder wel gegaan bent. Maar op de een of andere manier is daar de klad in gekomen. Toch vraagt echt geloof ook naar de samenkomsten van Gods volk. De Heere Jezus heeft gezegd: waar twee of drie in Mijn naam vergaderd zijn, daar ben ik in het midden. Daar moet je eens goed over nadenken. Als je naar de kerk gaat, ga je eigenlijk naar de Heere Jezus. Dat is iets waar je elke week weer naar verlangt. Je hebt misschien een beetje moeite met de mensen van de kerk? Toch wil de Heere God, dat je ziet dat jij hen nodig hebt en dat zij jou nodig hebben.

Hebt elkaar hartelijk lief, zegt de Bijbel. Er zijn altijd wel mensen die om je geven. Vraag er de Heere maar om. Het verrijkt je leven.

Hartelijke groeten en Gods zegen toegewenst,
Ds. A. K. Wallet

Ds. A.K. Wallet

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Schoonrewoerd
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    emeritus