Keuzes van de kerkenraad accepteren (2)

C.A. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Geachte heer Hoekman. Hartelijk dank voor de beantwoording van mijn vraag. Wanneer ik uw antwoord goed lees, zijn de stappen die u noemt in zekere zin al allemaal genomen. Er zijn veel brieven verstuurd en er zijn mensen bij de kerkenraadsvergadering geweest. Ook is de consulent erbij betrokken. Er is vanuit de kerkenraad wel een excuus geweest, maar men wil nu wel gewoon verder gaan. Ook de consulent lijkt volledig achter de kerkenraad te staan. Men wil verder gaan omdat er nu al (veel) geld is uitgegeven. Het verhaal is erg uitgebreid, maar dit wilde ik graag nog toevoegen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je toelichting en de achtergrondinformatie. Als ik dat allemaal lees, zou ik proberen samen verder te gaan. In de eerste plaats omdat er een excuus geweest is vanuit de kerkenraad en er bovendien al (veel) geld is uitgegeven. Ik hoop dat helderheid, doorzichtigheid en openheid het toekomstig handelen van de kerkenraad zal bepalen, dan  zou er ook weer vertrouwen kunnen ontstaan.

Wijsheid in alles.

C. A. Hoekman, Kapelle

Lees meer artikelen over:

kerkenraad