Alle dominees naar de hemel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Gaan alle dominees naar de hemel? Ook die zich er gemakkelijk vanaf gemaakt hebben en juist mensen stuk maken?

Antwoord

Nee, dominees moeten het net als ieder ander mens met z’n nukken en gebreken hebben van een waarzaligmakend geloof in de Heere Jezus en van vergeving van zonden door het bloed van onze Zaligmaker. Alleen wie zijn zonden belijdt (!) en laat (!) zal barmhartigheid verkrijgen. Dat geldt voor ieder mens, ongeacht zijn status of positie. Als predikanten zondigen dient dat in eerste instantie met hemzelf besproken te worden. Als dat zonder resultaat blijft, moet het probleem voorgelegd worden aan de kerkenraad. Indien nodig zijn er vervolgstappen bij classis en synode. Het ambt is geen toegangsbewijs voor de hemel.

Lees meer artikelen over:

predikant