Weinig openbare schuldbelijdenis

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe komt het dat openbare schuldbelijdenis in onze kerken bijna niet meer voorkomt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Schuldbelijdenis is geen zaak van openbaar vermaak. Waar dat om redenen zoals in onderstaande urls niet nodig is, heeft het ook geen enkel bijbels of pastoraal nut. Daarnaast: als (openbare) schuldbelijdenis geen zaak van het hart is, dan dient het alleen als een vorm van terechtstelling. Anders wordt het als de persoon zelf verzoekt om schuldbelijdenis (in het openbaar) te mogen doen.

Zie de tag 'schuldbelijdenis' voor diverse relevante antwoorden.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl