Sekssites gevaar voor huwelijk

Ds. J. Westerink / 1 reactie

Vraag

Hoe kan een huwelijk überhaupt stand houden als een van de twee het grootste gedeelte van zijn/haar tijd op het internet sekssites bezoekt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Deze vraag klinkt heel algemeen, maar ik vermoed dat er een heel stuk persoonlijk verdriet achter zit. Daarom zou ik  allereerst willen adviseren om pastorale hulp te zoeken en daar bespreekbaar te maken wat er aan de hand is. In het algemeen kan ik wel zeggen dat het mij onmogelijk lijkt dat een huwelijk in stand blijft wanneer één van de twee, zoals dat in de vraag wordt gesteld, het grootste deel van de tijd -ik neem aan de vrije tijd- op de gestelde manier doorbrengt. Maar wat zit daar achter? Waarom doet iemand dat? Hoe gaat de andere partij daar mee om? Kortom, ik heb heel veel vragen en alleen een heel algemeen antwoord, waar niemand veel mee opschiet.

Dus nogmaals: zoek -alleen of samen, dat laatste het liefst- hulp. Wil  de vraagsteller toch meer en ander antwoord, dan moet hij/zij de vraag verduidelijken.

Inmiddels wens ik je veel wijsheid en liefde,
Ds. J. Westerink

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk (Maranatha)
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

porno
1 reactie
AHHK76
Een huwelijk is zo inderdaad niet vol te houden! Sterker nog, het is geen huwelijk meer...! De partner van de pornokijker lijkt (computer)weduwe of weduwnaar geworden.
Zij/hij heeft het waarschijnlijk heel zwaar en moeilijk... er is pijn, verdriet, eenzaamheid, strijd... Deze man of vrouw wil ik aanraden om aan de ander te vertellen, desnoods per brief of mail, wat de situatie met jou doet. Zoek hulp en vraag de pornokijker mee te gaan...
Vooral: Ga grenzen stellen!!! Hoe je dit kunt doen, kun je lezen in artikelen op www.kostbaarvaatwerk.nl
Blijf er niet alleen mee zitten, neem een paar mensen in vertrouwen!
Veel sterkte, wijsheid en daadkracht toegewenst...
Groetjes van Heleen (ahhk76@gmail.com)