Lesbisch

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Een vriendin van mij is vriendin met iemand die lesbisch is. Ik heb daar geen problemen mee, maar laatst hadden wij een discussie over lesbisch en de Bijbel. Ze zei dat er in de Bijbel alleen maar dingen over homo's staan en niks over lesbisch. Toen ben ik zelf gaan zoeken want ik dacht eigenlijk dat er in de Bijbel iets stond over dat hetzelfde geslacht niet met elkaar naar bed mag gaan. Maar ik kan het nergens vinden en ben er best benieuwd naar. Want als het zo makkelijk te beschrijven is, waarom staat het dan niet in de Bijbel en benoemen ze alleen maar homoseksualiteit bij mannen? Is daar een reden voor?

Antwoord

Wat jij/u zocht dat staat in bijvoorbeeld in Romeinen 1 vers 27 en 27: “Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke”... enz. (HSV).

Het gaat om Gods bedoeling met de schepping en dat is: “Wees vruchtbaar... vervul de aarde... Ik zal u zegenen”. Dat klinkt enorm hard als God andere wegen met een man en vrouw in een huwelijk gaat. Als daar het verdriet en de pijn van het gemis van de kinderzegen is.

Dat is de natuur van de mens en zoals we konden lezen is al het andere tegennatuur, oneervolle hartstocht. Geliefde broeders en zuster die te strijden hebt met uw tegennatuur, ik kan uw verdriet en pijn niet peilen, maar ik weet hoe zwaar de strijd tegen de zonde en het zondige is en kan zijn. En ik bid voor u/jou mijn vriend/vriendin dat je de HEERE zult bidden en blijven bidden om kracht in deze in uzelf/jezelf niet te winnen strijd.

Laat onze diepste liefde zich richten op Jezus Christus!

Met broederlijke groet,
Ds. J. Hoekman,
Ark op Urk

Tags in dit artikel:

geaardheidlesbisch