Evangeliseren in de verpleging

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

In mijn werk als verpleegkundige in de wijk (bij een algemene organisatie) kom ik vaak in aanraking met niet-gelovige cliënten. In hoeverre is het mijn taak om als verpleegkundige het evangelie uit te dragen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie diverse antwoorden onder de tag 'contact met niet-gelovige'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Mona
Evangeliseren hoort niet bij je functieomschrijving als verpleegkundige.
Wel mag je voor elke dienst bidden of de Heere mogelijkheden wil geven tot een gesprekje op dieper niveau, een gebed of een stukje Bijbellezen met een patient.
Is die mogelijkheid er in die dienst niet specifiek, dan blijft altijd je houding als Christen belangrijk (geldt zowel in werk als privé natuurlijk).
Door je houding kan je ook een geur van Christus verspreiden, dat hoeft niet altijd persé met woorden.