Zorgen maken om alles

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

De laatste tijd zit ik behoorlijk vast. Ik voel me alleen, m'n leven voelt doelloos en ik maak me zorgen om alles. Kan niet meer genieten. Kan de mooie dingen in het leven niet meer zien.

Maak me zorgen om m'n zoontje van 10 maanden. In wat voor wereld groeit hij op? Wat krijgen we nog voor onze kiezen? Tegelijk ben ik bang voor de wederkomst van Jezus. Stom, ik weet het, omdat we dan verlost zijn van pijn, moeite, verdriet. Ben bang voor wat daarvoor nog moet gebeuren in de wereld aan ellende, maak me ongerust over de mensen waar we van houden die God (nog) niet volgen. Lees af en toe reacties en beweringen van mensen die zeggen dat God heel spoedig terugkomt. Is er nog tijd voor die mensen? Voel me opgejaagd.

Voel me klem zitten tussen hemel en aarde. Ik wil God volgen, Zijn liefde uitdelen, gericht zijn op Hem, maar moet ik hier de hele dag mee bezig zijn? Kan niet ontspannen. Durf het ook niet.

Voel me een vreselijk slechte christen, omdat ik niet alles in Zijn hand durf te leggen. Wil het zelf in handen houden. Ik merk dat me dat weg houdt bij God.

Kortom; ben bang. Maak me vreselijk zorgen om eigenlijk alles en dat maakt me zo verdrietig en moe.

Wat kan ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

je bent niet de enige met dit soort vragen. Diverse zijn al eerder uitstekend beantwoord door onze panelleden. Je kunt ze o.a. vinden via de tag 'angst'.

Mochten er nog vragen overblijven, mail ons gerust via vragen@refoweb.nl.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Femke
'k Vind je vraag wel een 'schreeuw om hulp'. Herken je deze gevoelens al langer bij jezelf of is het juist iets van de laatste tijd? Heeft het misschien iets te maken met je zwangerschap/moeder worden. 'k Denk zelfs wel aan de mogelijkheid van postnatale depressie, dit komt regelmatig voor wat ook vaak niet onderkend wordt.
Het is goed om deze vragen bespreekbaar te maken in je omgeving, bij mensen die je goed kennen, mogelijk iemand die pastorale zorg kan geven. Als het iets van de laatste tijd is is het misschien goed om een gesprek aan te gaan met de huisarts. Het kan zijn dat je hulp nodig hebt.