Dromende vriend

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een droom is de verzameling van beelden, geluiden, gedachten en gevoelens die iemand ervaart, als hij of zij slaapt. Ik denk zelf dat je daar doorgaans niks achter hoeft te zoeken. Voor veel dingen is ook een verklaring. Mijn beste vriend heeft een moeilijke periode gehad. In die periode droomde hij veel extreme dingen. Hij ging op zoek naar de betekenis daar achter. Zo vond hij bijvoorbeeld de betekenis van een bepaalde gebeurtenis, die vertelde dat hij zichzelf voor de gek hield, loog tegen zichzelf. En dat klopte. Momenteel heeft hij weer dat soort dromen. We hadden het er samen over. Zoekend op internet kom je op allerlei dingen dingen uit, die in sommige dingen ook echt overeen komen. Dat is gewoon bijna eng hoe werkelijk dat is, maar roept ook weer veel vragen op. Daarnaast is het ook oppassen, want occultisme is natuurlijk ook iets wat met dat soort dingen te maken zou kunnen hebben. Je wil daar dan weer niet te veel in door gaan, zoeken op internet. Beiden moesten we denken aan Jozef. God sprak dus ook wel door dromen. Mijn vragen zijn dus eigenlijk: Gebeurd dat vandaag de dag nog? En hoe ga je daar mee om? Is het misschien fijner om de dromen te vertellen zodat u op basis daarvan wat meer kan zeggen over de situatie?

Antwoord

Zie voor diverse vragen en antwoorden rond dit onderwerp de tag 'dromen'.