Bijbelstudieboek

Ds. J.D. Heikamp / 2 reacties

Vraag

Ik ben op zoek naar een Bijbelstudieboek. Het liefst eentje van dominees/mensen uit de HHK en voor jongeren die aan het studeren zijn. Dagboeken heb ik genoeg, ik ben echt op zoek naar een bijbelstudieboek, maar op internet zijn het er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Antwoord

Betrouwbare en uitvoerige boeken voor Bijbelonderzoek zijn en blijven de verklaringen van  Matthew Henry en Dächsel. Tweedehands kosten ze niet zoveel. Op boekenmarkten soms voor een prikje. Deze stijgen ver boven de HHK en de andere kerkverbanden uit.

Betrouwbaarste voor onderzoek blijven de kanttekeningen van de Statenvertaling en daarbij genoemde verklaringen.

Hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Tags in dit artikel:

bijbelstudie
2 reacties
balksplinter
Welliswaar geen HHK, maar kijk eens naar de boeken van ds. J. Westerink over de kleine profeten.
Meeleven
Wat als studieboek ook wel genoemd mag worden is Tekst voor Tekst. De Heilige Schrift kort verklaard en toegelicht. Uitgave Boekencentrum. Een brede samenstelling theologen zorgen voor een heldere uiteenzetting van de Bijbel.
Echt een aanrader, die ook in de HHK gebruikt wordt en daardoor geen bezwaar zal oproepen.