In een hotel op zondag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag ik volgens de ultra-gereformeerde opvattingen op vakantie gaan naar een hotel waar ik dan ook de zondag verblijf? En hoe zit dit met een all-inclusive hotel? In een hotel is het onmogelijk dat er niet op zondag gewerkt wordt. Is dit noodzakelijk werk? Mensen kunnen toch niet zonder eten en drinken bijvoorbeeld? Is het voor beperking van de zondagsarbeid juist niet beter als alleen de kok en zijn team kookt en bedient, dan dat alle gasten afzonderlijk thuis aan het werk gaan om eten te koken? Zes dagen zult gij arbeiden; Hoe zit dit op vakantie? Ook veel ultra-gereformeerden gaan toch op vakantie? Wij kennen ook slechts een vijfdaagse werkweek? Is vakantie wel nodig als God de rustdag juist daar al voor heeft ingesteld? Is wat God gegeven heeft niet goed en voldoende?

Antwoord

Zoeken op zondag + hotel en dan volgen de antwoorden vanzelf.

Tags in dit artikel:

zondag