Psycholoog adviseert een onderzoek

E. (Betsy) Westeneng / Geen reacties

Vraag

Mijn psycholoog adviseert een psychologisch onderzoek. Alleen hebben ze die zelf niet in huis. Ik ben naar Deltapsy geweest en daar kunnen ze het wel doen, maar dan moet ik daar ook in behandeling komen. Dat wil ik niet omdat ik nu bij een reformatorische psycholoog loop en daar wil blijven. Kunt u mij vertellen of er iemand is die enkel een persoonlijkheidsonderzoek kan doen zonder daar dus in behandeling te moeten? Het is de laatste strohalm.

Antwoord

Ik adviseer je het te bespreken met je psycholoog. Hij/zij weet als het goed is de wegen te vinden richting onderzoeksmogelijkheden. Zo heeft bijvoorbeeld in de regio Utrecht  GGZ Altrecht het Expertise Centrum Diagnostiek.  Vermoedelijk is in de regio Rotterdam ook een dergelijke expertisecentrum wel beschikbaar. Je zou het ook kunnen navragen bij Yulius GGZ, een instelling met verschillende vestigingen in de regio Rotterdam.

Betsy Westeneng

Lees meer artikelen over:

psycholoog