Afknapper

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik vind een jongen leuk en hij duidelijk mij ook, want anders had hij me niet uitgevraagd. Maar hij is gereformeerd en ik geloof niet. Zal hij (of zijn ouders) daarop afknappen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Er zijn twee mogelijkheden: óf hij knapt af. Óf niet. Deze jongen heeft je niet voor niets mee uitgevraagd... blijkbaar wil hij jou leren beter kennen. Nu is het dus aan jou of jij die ‘kans’ wilt grijpen.

Iemand die gelooft heeft een bepaalde levensvisie. Iemand die niet gelooft trouwens óók. Zie uit te vinden of jullie naar elkaar toe willen groeien. Dan kan het een heel boeiende verkeringsperiode worden. Mits ook jíj er voor open staat.

Misschien maken zijn ouders bezwaren, maar die zijn te overwinnen als de liefde tussen jullie sterk genoeg is. Openheid en eerlijkheid, daar komt het nu op aan. Tegenover jezelf, in de eerste plaats. En daarbij eveneens tegenover de jongen die je leuk vindt.

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

relatie met niet-gelovige