Interesse in jonge vrouw

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge man van in de 30. Ik ben in contact gekomen met een jonge vrouw. Ik weet van mezelf dat er van mijn kant interesse is in haar. Echter, zij is gescheiden (vanwege psychische stoornissen van haar toenmalige man) en zij heeft een dochtertje. Bovendien heeft zij contact met een jongen, maar die is van een ander geloof (Jehova), dus waarschijnlijk wordt dit 'm niet. Dan is er nog een jongen die interesse heeft in haar, maar daar reageert zij (nog) niet op i.v.m. met die andere jongen van het andere geloof. Hoe kan ik laten zien en merken dat ik interesse in haar heb en zorgen dat ze mij ziet staan? En nog een vraag, mag ik met een gescheiden vrouw, mocht het zo zijn, een relatie aangaan.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je bent al in contact gekomen met haar. Als je dat contact wilt uitbouwen doen al die zaken die je noemt (gescheiden zijn, andere jonge mannen) er niet zo veel toe, lijkt me. Gá er voor, zou ik zeggen. Nodig haar eens uit voor een etentje, een wandeling, een voorstelling, of iets anders wat jullie interesse heeft. Je merkt vanzelf of zij ook iets van jou wil weten. En daarna bouw je verder uit: een cadeautje, een dagje uit... bedenk zelf maar iets.

Je volgende vraag is wel een serieuze: mag je een relatie aangaan met een gescheiden vrouw. Die vraag heeft te maken met jóúw mensbeeld, wereldbeeld, levensvisie. Het is goed om daar over na te denken en zélf een antwoord te vinden, want dat kan ik niet voor jou geven.

Alle goeds toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

hertrouwenverliefdheid