Kwaad spreken

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat als je mensen in je omgeving kent die kwaad over een ander spreken wanneer zij een broek dragen of zelfs wanneer er mensen op zondag met de auto rijden? Ik ben van mening dat dit bijzaak is en zeker bij een ander. Als je er zelf principieel op tegen bent, prima. Maar een ander moet je in zijn waarde laten. Wat zegt de Bijbel hier over?

Ook heb ik een vraag over het dragen van oorbellen. In een vorig stukje op deze website zag ik dat het over sieraden in het algemeen ging en niet specifiek over oorbellen. Wie draagt er nu geen sieraden? Zelfs je trouwring is een sieraad wat dan niet zou mogen. Als je het bescheiden houdt, dan is er toch niks mis mee?

Antwoord

Over deze onderwerpen zijn al veel antwoorden gepubliceerd. Zie de tags onderaan dit artikel.

Lees meer artikelen over:

oorbellenrok-broeksieradenzondag
1 reactie
Zoekster
Mattheus 7 vers 1 - 5 is hier heel duidelijk en scherp over.