Bang voor huwelijksnacht

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Wij zijn een stel van in de dertig en hopen binnenkort te gaan trouwen. Nu de bruiloft dichterbij komt praten we ook vaker over vrijen e.d. In onze gesprekken proef ik dat mijn vriend bang is voor het hebben van gemeenschap. Hij spreekt dat niet zo uit, maar dat idee leeft sterk bij mij. Ik ben eerder getrouwd geweest dus ik weet wat het is en ik verlang ook sterk om dat met hem te delen. Mijn vriend is nog maagd. Volgens hem vindt hij het geen punt dat ik al meer ervaring heb. Ook zegt hij dat er niks in het verleden gebeurd is waardoor hij mogelijk bang zou kunnen zijn. En toch knaagt het bij mij. Ik kan natuurlijk gewoon wachten en kijken hoe dingen gaan, maar is dat verstandig? Heeft u advies?

Antwoord

Beste aanstaande bruid, wát knaagt er nu precies bij u? Uw vriend stelt u gerust op het punt van ervaring-in-de-liefde en niets-gebeurt-in-het-verleden. Wat hebt u nog meer van hem nodig? Op mij komt uw schrijven over als ‘hem niet helemaal vertrouwen’. Zit ik er ver naast? Zo niet, dan zult u met uzelf dáárover aan de slag moeten. Niet over lichamelijk contact als ‘punt’, maar over de áchterliggende gedachten. Uw vriend is de enige die u gerust kan stellen, náást u zélf! Óf inderdaad afwachten en zien hoe de dingen gaan, maar is dat wel open en eerlijk tegenover uw bruidegom???

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

maagdseksualiteit in het huwelijk
2 reacties
Jedidja1
Ik kan me levendig voorstellen dat je aanstaande man hier tegenop ziet. En ook dat hij dat niet zegt... Het ís toch ook heel spannend?! Vond ik tenminste wel. Het lijkt me zeker geen goed idee om maar te zien waar het schip gaat stranden. Praten, praten en nog eens praten. Spreek naar hem toe uit hoe jij het voelt. En, vind je het zelf ook niet spannend dan? Eerlijk zijn naar elkaar lijkt me zeker bij zoiets teers als seksualiteit erg belangrijk. Succes en veel geluk nog samen!
AHHK76
Inderdaad vertrouw hem en praat er samen open over. Vraag of hij het spannend vindt en waarom!?
Het is niet raar als hij het spannend vindt, het is helemaal nieuw voor hem!
Dat is juist positief toch?
Voor jullie samen is het ook een nieuw begin. Sta hierin open voor elkaar...