God vervloeken of vermoord worden

Ds. J.A. van den Berg / 2 reacties

Vraag

Als er een IS-strijder voor je staat en je moet kiezen of God vervloeken of je wordt doodgeschoten! Je weet van jezelf dat je nog niet bekeerd bent. Kun je er dan toch voor kiezen om God niet te vervloeken?

Antwoord

Beste vriend of vriendin, je zult het met me eens zijn dat het nooit goed is om de naam van God te vervloeken. Daarom mag je er niet voor kiezen om dat te doen. Ik hoop dat je zien mag hoe goed God is. Dan is het onmogelijk Hem te vervloeken. Al weet ik dat wij er niet te goed voor zijn. Wat een wonder dat God zulke mensen zalig wil maken door Christus.

In zo’n aangrijpende situatie is het des te meer nodig om God aan te roepen om behoud. Dat is de goede keuze. Zou God niet machtig zijn je te redden, naar het lichaam, naar de ziel? Zalig worden betekent alle hoop verliezen om jezelf te kunnen redden en hopen op Christus alleen.

Wil Hij het niet? Ik weet geen voorbeeld van iemand die in de nood vlucht tot Christus en door Hem is weggestoten. Hij zal het jou ook niet doen. Op dat moment van levensgevaar zou God het geloof in je hart kunnen werken tot je behoud. Al zou je dan toch moeten sterven, zou dat de beste ruil zijn die denkbaar is.

Ontvang mijn hartelijke groet,
Ds. J. A. van den Berg, Grand Rapids (USA)

2 reacties
handelingen2_21
sluit me aan bij de ds. Bekeer je en geloof het Evangelie!! (Mark 1:15) Haal bij Hem het levende water (openb. 22:17)!

die IS-strijder is voor latere zorg, want je verkeerd op dit momént al in doodsgevaar!! christus smeekt je of je je toch asjeblieft wilt laten verzoenen (2 kor 5:20) Sta toe dat Hij je zalig maakt...er zijn geen voorwaardes als berouw, dat zijn vruchten van geloof!

zegen
Jello
Ja, dat is nodig, te leven vanuit het besef dat déze dag wel je laatste dag kan zijn, dit uur je laatste uur, en ben je dan bereid...?

Ik begrijp je vraag echter wel, toen ik jong was heb ik hiermee ook heel erg geworsteld. Nu denk ik dat het in mijn jeugd een terugkerende aanval van de duivel is geweest. Hij benauwt je met zaken, die wellicht nooit werkelijkheid worden.

Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.

Zie die God tot jóuw God te krijgen! En verspil je tijd niet met denken over een eventuele toekomst met een eventuele IS strijder voor je. God zegt vandaag tegen jou in Zijn Woord: kies dan héden wien ge dienen zult. Hij staat vandaag voor je, en Hij vraagt je nú te kiezen. Niet met een pistool op je gericht, maar vanuit Zijn liefde klopt Hij op de deur van jouw hart: zoekt en ge zult vinden! Zoek Mij, en leef!