Pikante foto's naar partner sturen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een gesprek gehad over de vraag: In hoeverre is het 'slecht' seksueel getinte foto's naar je partner te sturen in een gezonde christelijke relatie. Ik bezie het vanuit het oogpunt: dit is niet perse nodig om de seksuele relatie goed te houden, maar puur omdat het wel 'spannend' kan zijn om dat af en toe te doen. Maar in dit gesprek hebben we geen duidelijk antwoord kunnen vinden. De vraag geldt eigenlijk ook voor het onderwerp 'speeltjes' in de relatie.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Sorry, maar met je korte briefje plaats je mij voor zoveel vragen, dat ik geen (persoonlijk) antwoord kan geven. Verklaar je nader, zou ik zeggen. Wat bedoel je precies? En waar wil je exact een antwoord op? Geen algemeenheden, want dat gaat niet werken als je míj iets vraagt!

Nou vooruit, één algemene regel dan: in communicatie, ook door middel van het sturen van foto’s of het gebruik van speeltjes (= non-verbale communicatie!!), zijn er altijd drie ‘partijen’. Namelijk degene die communiceert, degene die ontvangt en de inhoudelijke boodschap zelf. In een gezonde christelijke relatie zijn alle drie evenredig aanwezig. En juist dat laatste proef ik in je korte briefje níét. Daar lees ik iets over iemand die zijn wil oplegt. Nou, schrijf nog maar eens.

Marijke Rots