(Geen) gebrek aan aantrekkingskracht

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik (jonge vrouw) heb ruim 1,5 jaar een relatie. Mijn vriend en ik hebben besloten seks te bewaren voor het huwelijk. Mijn vriend heeft hier erg veel moeite mee, maar ik eigenlijk helemaal niet. Eerlijk gezegd maak ik me hier soms best zorgen om. Betekent dit gebrek aan aantrekkingskracht, dat mijn vriend niet de 'ware' voor mij is?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Samen met je vriend heb je een afspraak gemaakt. Dat is toch een goede en heldere zaak? Waarom vraag je je nu dan toch af of je niet ánders zou moeten gaan denken?

Je afspraak heeft niet zozeer met ‘willen’ cq. ‘niet willen’ te maken, denk ik. Het is een rationele keuze, die als consequentie heeft dat het absoluut geen enkele zin heeft om nu het tegendeel te gaan willen, zodat jullie jezelf alleen maar in verleiding zullen brengen. Dan moet je voortdurend weer tegen die verleiding vechten. Dat is verspilde negatieve energie, terwijl jullie zulke mooie en goede voornemens hebben gemaakt!

Je hebt 1,5 jaar een relatie schrijf je. Geen idee hoe oud je bent, maar de verkeringstijd is nog niet zo lang dat je geen gevoelens kunt gaan ontwikkelen. Als hij de ware voor je is kan dat in eerste instantie uit zóveel andere dingen blijken dan uit jezelf in verleiding brengen, toch? Aantrekkingskracht is er, anders zou je na 1,5 jaar al wel weten dat er ‘niets’ is tussen jullie. Ja, heus, aantrekkingskracht is méér dan lichamelijke beleving. Geniet van de mooie dingen en laat het naar elkaar toegroeien maar gewoon in je eigen tempo gebeuren!

Dat je vriend het moeilijk vindt is ook wel weer begrijpelijk: hij vecht daarin waarschijnlijk meer tegen zichzelf en het gevoel van begeerte. Het verdient respect als hij zich óók -met jou- aan de eenmaal gemaakte afspraak wil en kan houden. Daar zijn jullie inderdaad sámen voor nodig! Met een Derde, tot wie je om kracht en wijsheid kunt bidden!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

libido
2 reacties
javisje
Lieve vraagstelster, er is helemaal niets mis met jou! Wees blij dat jij de sterkste kunt zijn. Dat is voor een man nu eenmaal moeilijker, die is op dat gebied gewoon wat lichter ontvlambaar. Help hem daar gewoon bij, daarmee toon je hem ook je liefde en help je hem uiteindelijk de gemaakte afspraken na te komen. Ik wens jullie veel liefde, respect en geduld toe in je verder relatie.
Catherine
Vraagstelster: ik heb veel respect voor je. Toch kan ik me wel voorstellen dat je gaat twijfelen, omdat dit in deze tijd abnormaal ljkt te zijn. Alles moet maar kunnen en als je dat niet wilt en dat ook zo niet voelt, ga je bijna denken dat je dan zelf abnormaal bent.
Je hebt voor jezelf die afspraak gemaakt en blijkbaar heb je een sterk karakter. Ik weet niet of jullie al aan een trouwdag denken, maar geef het rustig de tijd om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien.
Een bloem bloeit het mooist als je de knop niet geforceerd open breekt, maar de tijd geeft om langzaam open te gaan.