Borsten verstevigen

drs. P. C. Hildering / 2 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 19 jaar en heb last van slappe borsten. Laatst las ik dat fenegriek (natuurlijke zaden) de borsten kunnen verstevigen. Kan dit kloppen en is het verstandig om dit te gebruiken?

Antwoord

Fenegriek is een kruid, zowel in bladvorm als zaad te gebruiken, dat al in het oude Egypte werd gebruikt voor velerlei doeleinden. In de arabische wereld zou het nog veel worden gebruikt.

Ben hier zelf nog nooit gebruikers tegen gekomen en kan dus ook niet spreken vanuit ervaring. Het lijkt mij in ieder geval onschuldig, maar of het doet waar je het voor wilt gebruiken kan ik niet aangeven. Er is wel beschreven dat het bij afvallen zonder oorzaak kan meehelpen om qua gewicht op peil te blijven en misschien zelfs te groeien – ook wel beschreven als “voller” worden. Daarnaast zou het de suikerspiegel in het bloed kunnen verlagen bij suikerpatiënten. De zaden zitten wel vol met vitamines dus de dosering is niet onbeperkt qua dagelijkse hoeveelheid.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

borst(en)natuurgeneeskunde
2 reacties
sydneylover
Fenegriek gebruik ik bij het maken van curry's en je kunt het ook gebruiken om koekjes van te bakken.

Maar verwacht er nou alsjeblieft geen lichamelijke uplifts van..
Catherine
Ik ken Fenegriek als slijmoplossend, als je er thee van zet.
Wisseldouches, afwisselend koud en warm, zou goed zijn om de huid te verstevigen.