Geestelijke chaos

Ds. J. Bos / 1 reactie

Vraag

Mijn leven is een geestelijke chaos. Ik ben 18 jaar en ben heel mijn leven 'braaf' geweest. Ging altijd naar de kerk, één keer per week. Na een tijdje ben ik twee keer gegaan omdat ik daar behoefte aan had. Ik wilde naar de kerk. Maar nu ben ik een paar jaar verder en is er niks meer van over. Het lijkt wel alsof ik alles wat ik in al die jaren niet heb kunnen en willen doen, dat ik daar nu zo'n verlangen naar heb. Dat vleselijke (ik denk dat de meeste wel begrijpen wat er dan van binnen speelt). Ik weet dat het zo echt niet goed gaat met mij omdat ik steeds verder afdwaal, maar het voelt net als een soort to-do-list. Ik wil me niet bekeren en toch wil ik dat het wel gebeurt. Het is een tweestrijd zoals ik het nog nooit heb ervaren, vooral omdat ik nooit de kans heb gehad om ‘vrij’ te leven. Ik weet ook wel dat dit leven maar voorbij gaat en toch wil ik eerst 'leven'. Ik hoop echt dat u me om kunt praten en voor mij wil bidden, want ik ben bang dat het echt niet goed komt.

Antwoord

Beste vrager,

Wat ik je dringend aanraad is, dat je spreekt met je dominee of, als je die niet hebt, met iemand uit de gemeente van wie je weet dat het een christen is. Stel een daad. Pak de telefoon en maak een afspraak. De HEERE bekeert enkelingen, maar Hij maakt een volk zalig. Daar bedoel ik mee, dat je deel uitmaakt van een volk als je bij een gemeente behoort. Er is vast wel iemand die naar je luisteren wil en met je spreken en bidden wil denk je ook niet?

Van harte Gods zegen daarbij,
Ds. J. Bos

Tags in dit artikel:

afgedwaaldonbekeerd
1 reactie
Nochthans
Beste vrager,
We hebben God nodig, in alles, niets uitgezonderd. We kunnen niets uit onszelf en hoeven niets van mensen te verwachten, God kan ze eventueel als middel gebruiken.
Jij moet naar God, je moet op je knieën want je hebt een gigantisch levensgevaarlijk probleem maar nooit groter als de afstand van de vloer tot je knieën. Leg je nood bij God, Hij staat klaar om je te helpen, als je het maar van Hem verwacht. Als jij je hele leven in Zijn Handen legt, dan pas, dan kun je vrij leven. Doe het joh, Hij staat te wachten met open armen totdat jij komt. Je zult er nooit spijt van krijgen en Hij heeft nog nooit iemand laten staan. Hij wil je belonen met de grootste Schat nu hier op aarde, die te vinden is in Jezus Christus.