Onverwerkte ongewenste intimiteit

Jan Tollenaar / Geen reacties

Vraag

In het verleden heb ik (nu 20) een vervelende ervaring meegemaakt als kind met betrekking tot ongewenste intimiteit. Graag wil ik hier na al die jaren over praten. Het is al die tijd nog onverwerkt en ik wil het graag verwerken om verder te kunnen. Mijn vraag is misschien heel raar, maar is er een psycholoog die een soortgelijk iets heeft meegemaakt in het verleden? Al vaker heb ik psychologische hulp gekregen, maar ik kon geen vertrouwensband krijgen. Misschien dat dit me helpt, want ik heb dringend hulp nodig.

Antwoord

Hallo vragensteller,

Om direct antwoord te geven op je vraag: nee die ken ik niet. Wel ken ik hulpverleners die ervaring hebben met deze hulpvraag.

Dat je vraag nu steeds meer op de voorgrond komt is wel te verklaren. Ik zou eventueel samen met je kunnen zoeken naar een geschikte hulpverlener, dit kan wat mij betreft anoniem vanuit jou als je dat wenst. Echter merk ik dat ik graag wat meer informatie zou willen hebben. Sta je hiervoor open?

-Op welke leeftijd heeft de ongewenste intimiteit plaats gevonden?
-Op welke leeftijd heb je hier hulp voor gehad en hoe heb jij dit ervaren? Behalve dan dat je geen klik had met je hulpverlener.
-Zijn de daders vreemden of bekenden voor je?
-Op welke momenten loop je nu vast in je leven?

Met vriendelijke groet,
Jan Tollenaar

Lees meer artikelen over:

hulpverleningseksueel misbruiktrauma