Man moet legen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik, vrouw 24 jaar, ben zo'n half jaar getrouwd met mijn man, 25 jaar. Door zwangerschap en vroeggeboorte van ons kindje heeft onze seksuele gemeenschap op een laag pitje gestaan. Daarin gaf mijn man aan dat hij (als we geen gemeenschap hebben) zichzelf om de zoveel tijd moet 'legen'. Hij zegt dat hij anders pijn aan zijn geslachtsorganen krijgt en dat hij dit ook van zijn vader mee gekregen heeft in de seksuele opvoeding. Als hij het niet doet zegt hij natte dromen te krijgen?! Ik heb zelf geleerd dat masturberen eigenlijk een zonde is, omdat je je eigen lusten dan bovenop stelt. Wel geef ik naar hem toe ook aan dat ik vrouw ben en natuurlijk niet weet hoe dat voelt en precies werkt. Nu is mijn vraag: klopt het dat mannen regelmatig 'moeten' legen? En is het fout om op deze manier dit op te lossen?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url en verder de rubriek 'zelfbevrediging'.