Bang voor de toekomst

drs. I. A. Kole / 9 reacties

Vraag

Gezien de gebeurtenissen in de wereld, de voorspellingen die gedaan worden (bijv. Boek Wake Up), ben ik onrustig en gedeprimeerd. Ik kan de moed niet opbrengen om toekomst gerelateerde zaken te ondernemen. Zie het nut er niet meer van in... en als ik naar mijn kinderen kijk, breekt mijn hart. Zij en ik kunnen niet voor Hem verschijnen, we zijn nog onbekeerd! Voel me zo verlamd van angst,weet niet waar ik het zoeken moet. Ik voel de haast en de druk, maar klap hier juist door dicht. Ben bang dat het te laat is, voor altijd... Ben zo'n groot zondaar. Wat moet ik doen? Graag reactie van iemand van de Ger. Gem.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is goed dat u uw ongerustheid deelt. Het is onthutsend wat er allemaal gebeurt! De wereld is een groot dorp geworden. We worden direct van alles op de hoogte gesteld; de gebeurtenissen rollen over elkaar heen. We leven in bezet gebied, waarin het lijkt of de duivel het laatste woord heeft...  Gelukkig niet,  de HEERE regeert. De Heere Jezus heeft ons er op gewezen dat tussen hemelvaart en de wederkomst signalen  zullen uitgaan, tekenen der tijden  (Matt.24:5-13; Luk. 20:17 e.v., 2 Thess. 2:1-7, Openbaring 13: 10-18) dat de Heere terugkomt als een dief in de nacht, maar nog is het einde er niet: eerst moet het evangelie overal verkondigd worden (Matt. 24:14). In die genadetijd leven wij met onze kinderen. Laten we die genadetijd gebruiken, klaag je nood bij de Heere. Spreek met je vrouw en kinderen over de tijd en de noodzaak om ons te bekeren. De Heere laat zich vinden. Zalig is het om de Heere te dienen. Zoek steun bij een ambtsdrager, predikant, ouderling, diaken, een hulpverlener of iemand die de Heere van harte vreest en een geadopteerd kind is van onze Heere en Zaligmaker. Geef de duivel geen kans om je moedeloosheid aan te wakkeren. Bid hardop tot de Heere lees de Bijbel/dagboek hardop en sluit je niet af want je komt in de strikken van de duivel terecht.

Paulus en Silas zongen in de gevangenis (Hand.16)! Paulus vroeg om verlost te worden van zijn ongemak dat hem hinderde om zijn werk goed te kunnen doen: Mijn genade is u genoeg (2 Kor. 12).

We hebben een ontfermend God. die ook tegen u, uw vrouw en kinderen zegt: Geef Mij je hart! Psalm 81:12, 25:6 en 7. Dat is geen vroom praatje, maar vrucht van het geloof. Er is een toekomst bereid voor degene die de Heere vrezen.

In alles Gode bevolen.

Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

angstonbekeerdtoekomst
9 reacties
Annemieke1
Wat angstig om zo te moeten leven. Het boek Wake-up doet echter geen voorspellingen, maar beschrijft Gods kalender.
Ook als er geen voorspellingen gedaan worden, is het nodig om kind van God te zijn!

Als je Jezus verwacht, komt Hij niet als een dief in de nacht.
huibertus
Voor uit te lopen is niet goed onnodig zorgen breekt de moed

t'is beter bij de dag te leven en alles in s-Heeren hand te geven

veel sterkte met vr gr Huibertus
juni
vragensteller, het is ook een vreselijke tijd
sodom en gomorra gelijk
en onder koning Herodus of farao was het niet anders.

u krijgt een goed,fijn antwoord van drs Kole

vraag maar of u bij dat kuddeke mag gaan horen.met uw hele gezin,[kon voor de stokbewaarder toch ook?
CrA
Buiten Jezus zal het stormen, dus zoek in de Ark te komen en ook je kinderen. Noach was en bleef een groot zondaar, maar hij vond genade. Genade is niet voor beste, maar voor slechte mensen. Dus je hoef niet bang te zijn dat het voor jou en je gezin niet kan. Noch was ook bang en wat deed hij? Hij ging de Ark toebereiden. Hij ging zich op het komende oordeel voorbereiden. Moeten wij ook doen. Je vraagt je mogelijk af:Hoe kom ik de Ark in? Hoe en wanneer ging Noach de Ark in? Op Gods tijd en op Gods bevel. Niet eerder en niet later.
huibertus
Ook voor de inwoners van Jeruzalem stond de ark klaar en hun werd ook gevraagd om hun hart te geven

maar het probleem was dat wilde ze niet .en het eenigste wat ik weet bidt voor je kinderen en geef het in

de hand van Den Heere

vr gr Huibertus
AHHK76
Beste vraagsteller,
Het kan zijn dat je bang bent, doordat de Heere jou laat zien dat je zonder Hem verloren bent. Dat Hij jou tot je wil trekken en bekeren... Het kan ook zijn dat je last hebt van angst/paniek en depressie. Het kan ook zijn dat het een combinatie van beide is. Als het (ook) angst en depressie is, dan is christelijke hulpverlening en/of medicijngebruik waarschijnlijk gewenst. Anders/Daarnaast is het goed om God te zoeken en om pastorale hulp te vragen. Ik vertel dit (helaas) uit ervaring. Ik wil je vertellen dat God liefdevol is en helpen wil (door mensen heen). Graag wil ik jou een link doorgeven:
http://www.groeimagazine.nl/2004/03/volmaakte-liefde-drijft-de-vrees-uit/
Ik hoop dat je spoedig rust en vrede vindt in Jezus verlossingswerk. Zelf heb ik ervaren dat zingen ook kan helpen als je bang bent. Als je me wilt mailen mag dat: ahhk76@gmail.com
Sterkte en groetjes van Heleen

Mijn God, ik weet wel, dat 'k zal sterven,
ik ben een mens, die dra vergaat;
ik kan mij hier geen goed verwerven,
dat eeuwig mij ten dienste staat.
Toon mij in uw genade aan:
hoe kan ik zalig sterven gaan.

Ik weet niet, God, wanneer 'k zal sterven,
de dood bedreigt mij ieder uur;
een aarden vat valt licht aan scherven,
der bloemen bloei is kort van duur.
Maak daarom mij in deze tijd
reeds hier gereed voor d' eeuwigheid.

Mijn God, ik weet niet, hoe 'k zal sterven,
langs vreemde wegen gaat de dood;
licht kan de een het leven derven,
de ander gaat door grote nood.
Hoe ook mijn levenseinde zij,
niet zonder U! Blijf Gij nabij.

Mijn God, ik weet niet, waar 'k zal sterven,
en welke grond mijn lichaam dekt.
Maar doe mij uwe gunst beërven,
als Gij mij eens ten leven wekt.
Waar zou ik immers U ontgaan,
uw stem zal 'k zelfs in 't graf verstaan.

Getrouwe God, als 'k dan ga sterven
beveel 'k mijn geest in uwe hand:
ik zal met Christus 't leven erven
in 't overzijdse vaderland.
Is Hij nabij, 't is alles goed,
hoe, waar, wanneer ik sterven moet.
Dinand
Beste vragensteller

U ziet op de wereld wat er allemaal gebeurt, voorspellingen die gedaan worden en dat brengt, dat u onrustig en gedeprimeerd bent gaan worden.
U bent onbekeerd, een groot zondaar en vraagt wat u moet doen.

Vragensteller als de wereld mooi en rustig was maakte u zich dan ook zorgen om u onbekeerd zijn?
U leven zou dan ook verder gaan en steeds verder naar het einde waar u God gaat (moet) ontmoeten.
Hoe komt het dat u en u gezin nog onbekeerd zijn.

Gelooft u in Jezus Christus dat Hij ook voor jullie op aarde is gekomen en ook gestorven is voor jullie zonden en levend gemaakt heeft door Zijn bloed en daardoor een nieuw schepsel bent gaan worden.

Komt u samen onder het Ware Woord van Jezus Christus en is dat ook voor jullie de blijde boodschap waar redding is en een leven dat brengt aan Zijn voeten, of druk daar een zware stempel op die u daarvan af houd.
Wat houd u toch zo vast aan het onbekeerd zijn en daarin te blijven.
De Heere weet ook alles van u samen en Hij staat al lang klaar om u samen te redden van alles wat u bezig houd.

Vragensteller bent u samen bereid om gered te worden, is dat ook echt u verlangen in het hart om deel aan Hem te mogen hebben en wat hebt u daarvoor over.
Als u antwoord dan ja is maak u dan los van alles wat u samen bind, wat u samen u hebt aangeleerd hebt door u zelf of anderen, en ga tot de Heere samen in gebed maak u klein misschien zo klein dat u samen op de knieën moet gaan en het hardop gaat uitspreken samen tot de Heere alles wat u samen drukt de moeite en zorgen en dat u samen daar gered van wil worden.
Hij kan en wil u samen redden wilt u samen gered worden?
Vraag om de Waarheid, of u samen wel onder de Waarheid bent in de diensten, en dat u onder de Waarheid gebracht wil worden.
Ik ken u gemeente niet, ik ken wel de gergem in het algemeen en kerken die daar dicht bij aanhangen.
In deze gemeentes valt mij op dat er veel van deze moeites en zorgen zijn, lees de vragen op refoweb maar.
En dan kunnen preken nog zo Schriftuurlijk lijken te zijn toch blijft aannemen ver weg, hoe komt dat?, zou er dan toch een adder onder het gras zitten.
Het Woord van de Heere dat Hij tot ons spreekt zou voeding voor ons moeten zijn dat we daar in groeien tot Hem, en blijdschap geven dat we zo,n liefdevolle God hebben dat Hij het ons schenkt om niets, dat Hij ons redden wil en wij getuigen zijn van Hem en gaan leven tot Zijn eer.
Is dat ook voor u samen zo, dat u samen onder dat woord opgebouwd word en dat dat opgemerkt word.
Dat er wedergeboorte komt opnieuw geboren worden Joh. 3 waar het gaat over het gesprek met Nicodemus spreekt daar zo duidelijk over.
Lees dit gedeelte is en overdenkt de verzen 5 en 6 is waar staat: Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u,
zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijks Gods niet in gaan.
Hetgeen uit vlees geboren is , dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is , dat is geest.
Verwonderd u niet dat Ik gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Wat houd dit gedeelte dan in.
Dit is dan toch duidelijk een oproep van de kant van de Heere naar ons, bekeer u en komt tot Mij, en geloof wat Ik u zeg, laat u zich door Mijn Woord voeden, niet dat we daar kennis van moeten nemen, maar daaruit van uit gaan leven.
En dat geld ook voor als onder een woord gezeten word dat de bijbel tegenspreekt, let daar eens op, en is dat zo maak u dan samen daarvan vrij.
Het verwonderd mij elke keer weer opnieuw als ik lees als de Heere spreekt met de Woorden voorwaar voorwaar 2 keer achter elkaar, daar zit een duidelijk een oproep in, word dat wel opgemerkt.
Aan de Heere ligt het niet, het ligt aan ons zelf als die stap naar Hem die de waarheid en het leven is niet gedaan word.

En om terug te komen op u vraag wat moet ik doen: Ik hoop voor u samen dat het antwoord staat in Jes: 55 vers 6: Zoekt den Heere, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.

Wacht daar niet mee de tijd is nabij, en u samen zult zien, de Heere gaan ontdekken, te vinden en dat Hij altijd al om jullie heen was met uitgestoken HAND zo vol met LIEFDE.

Dat wens ik jullie toe met Gods zegen.

vriendelijke groet, Dinand
Samanthi
Heb een lezing gehoord net zo rond de Arabische lente.
Het Romeinse rijk zou weer herenigd zijn als het midden oosten democratisch werd.
Dan met wat rekensommetjes de wederkomst of het 1000jarig vrederijk, ik weet het niet meer precies, maar ja van die Arabische lente is niets terecht gekomen. Dus dat Romeinse rijk komt er ook niet.

Zo zijn er al heel veel boeken lezingen gedachten kanselboodschappen geweest.
Zelf gehoord op een belijdenisdienst "Jullie worden geen 30"tja al die jongeren zijn intussen ouder dat 50.
Ik kan er helemaal niets mee.

Als mijn hart niet meer klopt is het eeuwigheid, dan heb ik niets aan berekeningen en profetieën.

Lieve vragensteller
Zoek de Heere nu Hij laat Zich vinden!
inChristus
Jezus is het antwoord, op al je vragen. Je hoeft Hem niet te zoeken, Hij zoekt jouw: doe open!! Zet de deur van je hart wagenwijd open! "Ja, kom maar binnen Heer" (is ook een heel mooi boekje). Hij zal je rust geven (vrede=vrucht van de Geest).
En als je nog een zondaar bent, vraag je dan eens af waarom je een zondaar bent. Ben je dat om de zonden die je doet, of doe je zonden omdat je een zondaar bent? Jezus wil je verlossen van wie-je-denkt-dat-je-bent, en Hij wil je laten zijn wie je echt bent, zoals je bedoelt bent. Wij zijn goed geschapen (zie genesis), echter, we kregen deel aan satans natuur. Laat je daarvan verlossen. Vraag Jezus de Christus of Hij dat wil doen, door Zijn Geest. Geef je over!!