Bidden om een teken

Ds. J.L. de Jong / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over bidden. Ik heb een paar maanden geleden gebeden voor iets. God heeft mijn gebeden gehoord en ik heb ontvangen. Het ging over een gebroken relatie die ik zo graag weer goed wilde hebben en dit gebeurde. Eerder in deze relatie had ik gevraagd om een teken of hij de ware was, ik kreeg een teken en toen wist ik het zeker. Nu is deze relatie weer kapot gegaan. Ik weet zeker dat satan hier mee te maken heeft. Kan ik nu weer bidden dat het goed komt? Of moet ik dit zien als een teken dat het niet gaat werken? Ik weet niet wat ik moet doen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Mooi om te lezen dat het zoeken en vinden van een levenspartner voor jou een gebedszaak is. De Heere wil ook in deze dingen gekend zijn. Ik kan niet achter alles kijken wat je schrijft. Het is zeker waar dat de satan een relatie in de war kan schoppen en kapot kan maken.

Wat je schrijft over een teken of hij de ware is vind ik wel wat gevaarlijk. Bij mij roept het de vraag op dat je dit teken blijkbaar nodig had? Was er iets waarom je eraan twijfelde of hij de ware was? Maak je jezelf nu niet teveel afhankelijk van dit teken? Ik adviseer je stellig om vooral het laatste teken heel serieus te nemen. Een duidelijker teken dan het uitgaan van de relatie kan je niet krijgen.

Wat moet je doen? Na deze teleurstelling proberen de draad van je leven verder op te pakken en bidden of de Heere de juiste man in jouw leven brengt. En bid er dan maar bij of het in het leren kennen van die man zo duidelijk zal zijn dat je geen bijzondere tekenen nodig hebt.

Veel wijsheid gewenst!
Ds. J. L. de Jong

Ds. J.L. de Jong

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Soest
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

biddenrelatiekeuzeteken
2 reacties
Ryle
ik geloof dat het mogelijk is om een teken te vragen, maar in ieder geval: GELOVIG gebed.
Ik adviseer je het boekje van: Andrew Murray te lezen, gaat over: met Jezus op de school van Gebed. Zul je zeer veel in hebbben (je moet maar eens recensies lezen)
JmP
God zegt ons dat we onze begeerten in bidden en smekingen bij Hem bekend mogen maken (Fil 4:6) en op een andere plaats dat Hij het zal maken (Ps 37:5). Ik denk dat God niet altijd een vast teken geeft maar ons leid op Zijn weg. Al lijkt die weg soms ondoorgrondelijk. Je mag zeker bidden of God het zo wil leiden dat zaken die kapot gegaan zijn door Satan of eigen zonde weer bij elkaar wil brengen of andere wegen wil openen.