Mooi maken voor echtgenoot

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wij hopen over niet al te lange tijd te gaan trouwen en ik als vrouw vraag me een aantal dingen af: in de Bijbel staat dat je je als vrouw eerbaar en ingetogen moet kleden, maar in hoeverre mag je je als echtgenote mooi maken (bijv. qua lingerie) voor je man?

Antwoord

1 reactie
John61
Eerbaar en ingetogen kleden geldt vooral voor in de wereld, in de maatschappij. Tussen man en vrouw ligt dit heel anders, lees Hooglied er maar eens op na. Bij Joodse bruiloften is/was de bruid gesluierd en onder de sluier prachtig opgemaakt voor haar man. Zie ook: http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/141/de-joodse-bruiloft