Seks gehad voor het huwelijk

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik heb seks gehad voor het huwelijk. Meerdere keren, met meerdere vrouwen. Is het nu nog verantwoord om te trouwen?

Antwoord

1 reactie
emaildfj1atgmailpuntcom
Goed dat je over deze vraag nadenkt. De meeste mensen gaan er automatisch vanuit dat dat nog verantwoord is.
Ik wil je bemoedigen met een paar teksten uit de bijbel die over het ongehuwd leven gaan:
In deze tekst gaat het over een ongetrouwde vrouw: Jesaja 54: 5 Want uw Maker is uw Man, HEERE van de legermachten is Zijn Naam, en uw Verlosser is de Heilige van Israël, de God van heel de aarde zal Hij genoemd worden.
1 Korinthe 7:
27Bent u aan een vrouw verbonden, zoek geen losmaking. Bent u vrij van een vrouw, zoek dan geen vrouw.
28Maar ook als u trouwt, zondigt u niet. Ook als een meisje dat nog maagd is, trouwt, zondigt zij niet. Zulke mensen echter zullen wel verdrukking hebben in het vlees en dat wil ik u besparen.
29Maar dit zeg ik, broeders, dat de tijd beperkt is. Laten zij die vrouwen hebben voortaan zijn alsof ze die niet hebben,
30en zij die huilen, alsof zij niet huilen, en zij die blij zijn, alsof zij niet blij zijn, en zij die kopen, alsof zij niet bezitten,
31en zij die van deze wereld gebruikmaken, alsof zij die niet gebruiken. Immers, de gedaante van deze wereld gaat voorbij.
32En ik wil dat u zonder zorgen bent. De ongehuwde draagt zorg voor de dingen van de Heere, hoe hij de Heere zal behagen.
33Wie echter gehuwd is, draagt zorg voor de dingen van de wereld, hoe hij zijn vrouw zal behagen.
34Er is onderscheid tussen de gehuwde vrouw en het meisje dat nog maagd is. De ongehuwde draagt zorg voor de dingen van de Heere om zowel naar lichaam als naar geest heilig te zijn. Zij echter die gehuwd is, draagt zorg voor de dingen van de wereld, hoe zij haar man zal behagen.
35En dit zeg ik tot uw eigen voordeel, niet om een strik over u heen te werpen, maar om u te leiden tot eerbaar gedrag en blijvende toewijding aan de Heere, zonder afgeleid te worden.

Paulus laat hier zien dat het zelfs beter is om niet getrouwd te zijn. Dan kun je de Heer met volle aandacht dienen. God wil je leven vervullen met Hem zelf en in de eeuwigheid is er zowiezo geen huwlijk meer.
Schrijf me gerust, ik communiceer er graag over: emaildfj1@gmail.com