Moeilijk om niet te kijken

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Waarom heeft God jongens zo geschapen dat ze haast automatisch kijken als er een meisje (met strakke kleding) voorbij loopt en dat beeld vervolgens opslaan in hun hoofd? Natuurlijk komt dit ook door de zondeval en is het aan jongens hoe ze hier mee omgaan, maar ergens zit het in hen en is het voor hen moeilijk om niet te kijken...

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

5 reacties
hansa
Beste vragensteller,

Het antwoord van Michel van Heiningen is van 8 jaar geleden, maar helaas nog even actueel. Mannen hebben vandaag de dag op dit punt veel te strijden, want zijn het niet de meisjes en vrouwen zelf die aanstootgevende kleding dragen, dan zie je overal om je heen nog de reclameposters.

Beste vriend, het zal je niet lukken om je hele omgeving te zuiveren van de verleidingen.
Daarom wil ik je de raad geven om met Gods hulp net te doen als Job: hij sloot een verbond met zijn ogen, zodat hij geen acht gaf op een maagd (Job 31).

Vraag naar de Heere en Zijn sterkte! Ook hierin.
drj
@hansa
helemaal mee eens.
In Saudi Arabie hebben ze gedacht het probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Helaas hebben ze daarbij eenzijdig voor het bedekken van de vrouwen gekozen in plaats van het verplicht stellen van oogkleppen voor mannen...
John61
Hahaha drj, dat heb je grappig geformuleerd. Ik kan me de vraag van vraagsteller goed voorstellen. Het is denk ik niet voor niks dat de aanblik van een mooie vrouw een man kan bekoren; dat is m.i. nodig voor het voortbestaan van de soort. Als mannen hierbij alleen een rationele afweging zouden maken, zouden ze denk ik niet gauw aan kinderen beginnen (gebroken nachten, poepluiers, gejank, minder aandacht van je vrouw, etc.). Kijken en beschaafd genieten van vrouwelijk schoon mag m.i., onbeschaamd staren, begeren en aankomen niet.
Lord_Mcgold
Kijken mag.

Aankomen niet.
Ineke
zolang je er nuchter onder blijft is het vrij normaal....ook wij dames kijken naar de heren. En ja dan denk je echt wel eens: wat een mooie,lieve man etc. Maar zolang je er maar verantwoord mee omgaat lijkt het mij een volkomen natuurlijk iets. T wordt anders als je ten prooi valt aan verkeerde gevoelens....