Voorbestemd voor de hel

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Heeft God nu wel of niet mensen voorbestemd voor de hel?

Antwoord

4 reacties
Bruin
Beste vraagsteller,

Je stelt een hele korte vraag, waarachter waarschijnlijk veel gedachten en leerstellingen schuil gaan. Misschien heb je iets aan mijn antwoord, waarbij ik me wil baseren op het Woord van God de Bijbel.

God heeft de hel gemaakt voor de Duivel en zijn engelen, Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. (?Mattheüs? ?25?:?41? SV1750).
Het is nooit de bedoeling van God geweest dat er mensen in de hel zouden komen, en dat wil God nog steeds voorkomen. Het is niet Gods wil dat er mensen naar de hel gaan, juist daarom heeft Hij zijn Zoon naar deze wereld gestuurd. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. (?Johannes? ?3?:?16? SV1750)

Als je niet bij deze wereld hoort, heeft God je niet lief, ik mag dus met de hand op het Woord zeggen dat God je lief heeft. En dat Hij niets liever wil dan dat je in Hem geloofd. Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. (?1 Timotheüs? ?2?:?3-4? SV1750)
laat je niet verleiden door allerlei leringen van mensen die niet naar het Woord zijn, maar lees en vertrouw er op dat Gods Woord de waarheid is.

Ik wens je Gods zegen.
R de Bruin
juni
tenzij gij wederom geboren wordt gij kunt het koninkrijk van God niet zien,vragensteller.

de dwaze maagden geloofden ook,maar....misten de olie
de de wijze maagden wel hadden!

We liggen verloren! vragensteller er is het wonder v d wedergeboorte nodig.

een eeuwig wonder als God ons eruit trekt!

anders gaan we onherroepelijk voor eeuwig verloren
sjaloom
God wil niet dat er iemand verloren gaat. Hij heeft niemand voorbestemd voor de hel. Dit te zeggen of te denken is vreselijk. Hoe kan een liefdevolle Vader nu willen dat er iemand verloren gaat? Hij heeft Zijn Zoon Jezus naar de wereld gezonden om voor verloren mensen de straf te dragen, zodat ze eeuwig leven mogen ontvangen. En daar is geloof en wedergeboorte voor nodig. Maar God wil niets liever dan ons dat te geven. Als we Hem erom bidden dan zal Hij het geven.
Lees Lucas 11:5 tot 13 maar eens. Zo is God, en Hij wil niets liever dan dat we Hem vragen en bidden en onze lege handen laten zien zodat Hij ons kan geven wat we nodig hebben.
Ik hoop zó dat je dit gelooft en dat je beseft dat de hel is voor de duivel en de mensen die Jezus niet nodig hebben en Hem verachten. Maar niet voor degenen die verlangen om bij Jezus te horen en hoewel ze weten dat ze het niet verdienen, nochtans weten dat ze uit genade zalig zijn!!
tonvantwout
We zingen toch : milde handen , vriend'lijk ogen... Barmhartig en genadig is de Heere en groot van goedertierenheid. Goedertieren Vader, milde Zegenader. Hij zal niet altoos twisten noch eeuwig de toorn behouden.Hij is een Vriendelijk Ontfermer.Voor ons gestorven toen wij nog zondaars waren!