666 tegenkomen

Ds. J. Bos / 1 reactie

Vraag

Aan een dominee uit de CGK. Sinds bijna drie jaar mag ik met de Heere leven en als geredde zondaar op weg gaan. Ik weet dat uit mijzelf niets goeds komt en dat ik de Heere door Zijn Zoon en Geest weer elke dag nodig heb. De ene keer ervaar ik dat wel meer dan de andere keer. Soms heb ik ook wel eens het gevoel dat ik werkelijk alles kwijt ben. Ik denk dat de oorzaak daarvan is dat God mij beproefd of dat ik wel eens goed schade oploop door bepaalde zonden, die ik absoluut niet meer wil. Ik weet het soms even niet meer, maar ervaar daarna wel weer dat ik weer wordt opgericht door Jezus. Vaak heb ik ook wel eens de gedachte dat ik de zonde tegen de Heilige Geest heb bedreven. Dit maakt me onzeker en bang. Dit was nu mijn verhaal over hoe ik de laatste tijd leef. Maar mijn probleem is dat ik de laatste tijd erg opvallend vaak het getal 666 tegen kom. Aan het begin maakte ik er wel eens een 'geintje' over tegen collega's. Ik werk namelijk in een winkel met kassa's waarop ik die getallen wel eens zie als ik wat verkoop. Als geintje zei ik een keer: “Joh, straks zit ie mij achterna!” Ik weet dat ik dit niet had moeten zeggen. Daarna heb ik dit getal wel eens vaker weer gezien en de laatste keer, dat was gisteren, kreeg ik best een angstig gevoel. Ik bid wel dat de Heere dit uit mij weg wil nemen en dat ik Hem volg. Ook moet ik er bij zeggen dat ik wel eens, nadat de Heere mij bekeerde, ik vloeken door mijn gedachten hoorde schreeuwen: het leek net of dat ik het zelf echt zei. Toen kreeg ik de tip van een broeder om satan weg te sturen in Jezus naam. Dat deed ik en ik was er voorgoed vanaf. Ik hoop dat u mijn verhaal kan volgen, misschien heb ik er zelf al een antwoord op gegeven maar wil graag nog weten wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt!

Antwoord

Beste vrager,

Als ik uw verhaal lees, is daarin niets vreemds. Althans voor wie gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is. Gods bedoeling is om door de geestelijke strijd uit  te drijven naar Zichzelf. Het is, naar Gods Woord, een arm en ellendig volk dat Hij op Zijn geheel Eigen wijze gereed maakt. Het getal dat u noemt is het getal van de mens. De boodschap hierin is slechts dat God meerder is dan de (door Hem geschapen n.b.) mens.

Ook de vreselijke beproeving van godslasterlijke gedachten is sommige van Gods kinderen niet vreemd. Kenmerkend voor hen is dat ze met ermee vluchten tot Hem in verootmoediging en smeking. Strijd ja, maar een door Jezus Christus overwonnen strijd. Gods kinderen strijden niet om, maar uit de overwinning. Houd dan aan, grijp moed, uw hart zal vrolijk leven, roepen ze elkaar, in de strijd, toe.

Hartelijke groet,
Ds. J. Bos

Tags in dit artikel:

666duivel
1 reactie
CrA
Al vliegen de getallen 666 je om de oren of zweven ze je voor de ogen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Die doen je helemaal niets. 666 staat voor de oude mens. De vijand binnen de poort. Vlees noemt Paulus het. Dat is een gevaarlijke rakker. Je kunt hem herkennen aan zijn veldteken, wat hij nooit aflegt: zichzelf zoeken en bedoelen. Hij(vlees) is een trouwe bondgenoot van de oude slang(satan). Ze spannen samen tegen de Geest, maar weet dat het overwonnen vijanden zijn. Jij bent een geredde zondaar, zeg je. Dit betekent dat jij een recht hebt, door de dood en de begrafenis van Jezus, om ze te kruisigen, te doden en te begraven. En als je gedoopt bent, heb je daarvan ook nog eens een zichtbaar bewijs. Daarom, doet aan de hele wapenrusting uit Ef. 6 en vergeet het gebed niet. Waakt en bidt, opdat je niet in verzoeking komt.