Onervaren op dat gebied

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ben een meisje/vrouw van 22 jaar. Sinds kort (aantal weken) heb ik contact met een jongen. Ik heb nog nooit een relatie gehad, gewoon nog niet zo mee bezig geweest. Ik miste dit ook niet. Deze jongen vind ik wel erg leuk en we hebben leuke gesprekken. We hebben het ook al eens over seksualiteit gehad. Hij gaf aan dat hij al eens gemeenschap heeft gehad met zijn (toenmalige) vriendin. Ik ben zelf nog maagd. Ik merkte aan mezelf dat ik hier onzeker van werd. Ik schaam me er een beetje voor dat ik nog maagd ben. Ik ben nog zo 'onervaren' op dat gebied... Ik weet dat het de omgekeerde wereld is en dat het juist mooi is dat ik nog maagd ben, maar ik voel me er wel onzeker over tegenover deze jongen (die al wat ervaring heeft op dit gebied). Hoe moet ik hiermee omgaan? En dan bedoel ik echt de onzekerheid die ik bij mezelf voel, niet het feit dat hij al seksueel contact heeft gehad met een ander. Ik denk dat dat een eventuele relatie niet perse in de weg hoeft te staan. Alvast bedankt voor uw hulp.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Onervarenheid is niet iets om je voor te schámen. Als je deze jongen beter wilt leren kennen en wel zo, dat je je leven met hem wilt gaan delen, hoort daar (op de duur) ook een groei-naar-elkaar-op-lichamelijk-gebied bij. Zeker. Maar maak het níét tot het vertrekpunt waarmee je een relatie begínt! Vruchten plukken doe je niet in de lente... nee, toch? Daar is een lange weg voor te gaan van groei en bloei.

Dat hij wat meer ervaring heeft hóéft een relatie niet in de weg te staan, behalve als jij je door hem laat ‘ompraten’ en dáár onzeker van wordt! Wees trots op jezelf en vooral ook tróúw áán jezelf. Houd je eigen grenzen aan, ook in groei naar elkaar toe!

Kortom: laat je niet onzeker máken, dat is geen basis voor een gezonde en stabiele relatie!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

maagdonzekerheidschaamte
3 reacties
AHHK76
Ik ben het helemaal eens met het antwoord.
Praat erover met jouw vriend. Heeft hij er spijt van dat hij dit met zijn toenmalige vriendin heeft gedaan? Is hij er blij mee dat jij nog maagd bent en wil hij jou met respect behandelen?
Als deze twee vragen geen positief antwoord hebben, ga dan niet met hem verder! Als het wel positief is, praat er dan ook over dat jij je onzeker voelt. Met openheid en respect kan het goed komen met jullie samen....
Sterkte en groetjes van Heleen ahhk76@gmail.com
juni
vragensteller,u krijgt een mooi antwoord van mevr
rots.
kdenk dat uw vriend zich eerder moet schamen....

toppy dat het nog bestaat in deze tijd,dat u nog nog bent,zoals u zegt.
wees blij dat u bewaard bent ,geen afgelikte boterham te zijn.

k,hoop dat hij u fatsoenlijk behandeld!
jetta
Mag ik je vragen, heb je deze jongen op vakantie ontmoet? Eind Juli beging Aug? ws hebben we contact met dezelfde jongen..