Gestoken door een daas

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Vorige week ben ik twee keer gestoken door een daas. Nu hoorde ik dat deze insecten ook de ziekte van Lyme kunnen overbrengen. En dat je dit ook pas tien weken na gestoken te zijn kunt laten testen door bloed te prikken. Ik kan hier verder nergens info over vinden. Weet iemand hoe dit zit?

Antwoord

Bij mijn weten is de overdracht van de ziekte van Lyme voorbehouden aan teken. En al zou het kunnen: er bestaat geen indicatie om bij mensen zonder klachten te prikken op de ziekte van Lyme, ook niet na tien weken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

insectlyme
1 reactie
tuktuk
google even op daas en ziekte lyme en je vind dat op nummer 3 van de veroorzakers van deze ziekte: de daas staat. Vreemd dat een huisarts dit niet weet.
maar over testen op lyme is niets te vinden.