Glijmiddel

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Wij zijn nu een langere tijd getrouwd en gebruiken bij de geslachtsgemeenschap glijmiddel. Nu wij ons best doen om een gezin te stichten, is de vraag: is sensulibe (glijmiddel) wel of niet zaaddodend? Op de verpakking staat: “Geen anticonceptiemiddel. Kan gebruikt worden met condooms.” Ik heb het gevoel dat het toch zaaddodend is. Weet u hier iets over te vertellen? Zelf komen we er niet meer uit!

Antwoord

Op de vraag of sensilube zaaddodend is heb ik geen goed wetenschappelijk antwoord kunnen vinden. Naar mijn ervaring (ik heb het vaak geadviseerd) is het niet zaaddodend. Noch op internet noch in mijn literatuur met zoekmachine op het NVOG-net kon ik een bevestiging krijgen dat het zaaddodend is. Misschien kan de vragensteller bij zijn/haar apotheek informeren of bij de Durexcompagnie.

Met vriendelijke groet,
Dr. Adri C. van Beest

Tags in dit artikel:

voorbehoedsmiddel